به گزارش ایمنا به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، با اشاره به راه اندازی «سامانه پیام ایران» به عنوان یکی از مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات، آن را گام موثری در راستای تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی دانست و ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلانهای رسمی و مکاتبات دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی کشور به آحاد مردم و موسسات حقوقی را از جمله کارکردهای اصلی این سامانه بیان کرد.
وی با اشاره به مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاههای اجرایی از طریق اختصاص یک پنل شخصی و ارائه کد رهگیری بابت رصد وضعیت مکاتبات را اقدام موثری دانست که ضمن کاهش مراجعه حضوری به دبیرخانه دستگاههای اجرایی، میتواند نقش بسزایی را در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه در وضعیت حساس کشور ایفا کند.
فولادیان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از خدمات دولتی از طریق اپلیکیشن دولت همراه قابل ارائه است در خصوص سایر قابلیتهای «سامانه پیام ایران» گفت: سرویس پیامکی یکپارچه و کد دستوری واحد از دیگر ویژگیهای این سامانه هستند که طی آن پیامکهای دستگاههای اجرایی برای مردم با سرشماره ۴۰۴۰ ارسال خواهد شد و ارائه خدمات دستگاههای اجرایی نیز با شمارهگیری کد دستوری #۴* امکانپذیر می شود که کاهش کلاهبرداریهای پیامکی و فیشینگ را به دنبال دارد.
مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی همچنین از اتصال ۶۷ دستگاه اجرایی به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان خبر داد و از دستگاههای اجرایی خواست تا بر اساس مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ظرف شش ماه نسبت به حذف سامانههای موازی و انجام مکاتبه از طریق یک سامانه واحد اقدام کنند.
نظر شما