علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو مصوبه شورای معاونین مورخ ۹۹.۰۸.۲۷ و با توجه به بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۹۹.۰۸.۲۷ سازمان اداری و استخدامی در خصوص طرح مدیریت محدودیتها متناسب با وضعیت و روند بیماری کویید_ ۱۹، دستورالعمل معاونت برنامهریزی نیروی انسانی و امور اجرایی جهت اجرا به معاونتها، مدیران مناطق ۱۵ گانه و ناژوان همچنین مدیران عامل سازمانهای شهرداری با تقسیم بندی انجام فعالیتها برای سه گروه الف، ب و ج و ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس این آئین نامه، گروه الف با حداقل ۵۰ درصد حضور پرسنل و گروه ب با ۳۰ درصد ظرفیت حضور پیدا کنند و تصمیم گیری لازم در این راستا به مدیران مربوطه تفویض شده است.
مشروح دستورالعمل دستورالعمل اجرای طرح مدیریت محدودیتها متناسب با وضعیت و روند بیماری کوئید ۹۱ در شهرداری اصفهان را در ادامه میخوانید:
ماده: ۱ تعاریف
الف- دورکاری: انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی در محل کار برای کارکنان واجد شرایط با رعایت ضوابط در دوره زمانی مشخص.
ب- کارمند دورکار: آن دسته از کارکنانی که در راستای طرح دورکاری و در چارچوب ضوابط تعیین شده بدون حضور در محل کار به انجام فعالیت میپردازند.
ج- حضور نوبتی: حضور حداقلی در محل کار از طریق ادغام وظایف دو یا چند نفر از کارکنان در چارچوب ضوابط و برنامههای مشخص شده
توسط مدیران وجود داشته باشد.
د- خدمات نوع «الف» (خدمات ضروری): آن دسته از خدمات که مستقیماً در زندگی روزمره شهروندان و ارباب رجوع تأثیرگذار بوده و ارائه آن ضروری و امکان تعطیلی وجود ندارد.
ه- خدمات نوع «ب» (خدمات عادی): آن دسته از خدمات که عدم ارائه موقت آنها تأثیر جدی در زندگی شهروندان و ارباب رجوع ندارد و میتوان آنها را به آینده نزدیک موکول کرد.
ی- خدمات نوع «ج» (خدماتی که قابلیت تعطیل شدن دارند): آن دسته از خدمات که میتواند به صورت کامل تعطیل و صرفاً کارکنان برای حفاظت فیزیکی، تأسیسات و سامانههای الکترونیکی ضروری میبایست حضور داشته باشند.
ماده ۲: سازمان فاوا موظف است اقدام لازم برای امنیت اطلاعات و شبکههای مورد استفاده برای دورکاری و محافظت از دادهها را با هماهنگی اداره کل حراست به عمل آورد.
ارائه خدمات در حوزههای مختلف شهرسازی و عمرانی و خدمات شهری و مراجعه شهروندان صرفاً با هماهنگی قبلی و بر اساس کد رهگیری ثبت شده در سامانه میز خدمت) (my. Isfahan.ir شامل ۱۱۵ خدمت، صورت پذیرد.
ماده ۳: پس از انطباق مشاغل و مشمولین با مفاد آئین نامه در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط، اولویت دورکاری و نوبت کاری با زنان باردار، بیماران خاص، افراد دارای شرایط خاص مورد تأیید اداره بهداشت و سلامت شهرداری اصفهان است.
تبصره: ایام عدم حضور پرسنل مشمول کاهش ساعت کاری بانوان، جز روزهای دورکاری و نوبت کاری محاسبه میگردد.
ماده ۴: مدت زمان اجرای این طرح از تاریخ ۹۹.۰۹.۰۱ لغایت اطلاع ثانوی با اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا خواهد بود.
ماده ۵: در وضعیتهای هشدار اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا که به صورت هفتگی اعلام میشود بر اساس جدول پیوست به شرح زیر اقدام میگردد:
۱-۵- وضعیت قرمز: حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «الف» نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام، حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ب» با حضور حداکثر یک سوم کارکنان و حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ج» بسته به نظر مدیران با حضور حداقلی خدمات خود را ارائه نمایند.
۲-۵- وضعیت نارنجی: حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «الف» نسبت به کاهش یک سوم حضور کارکنان خود اقدام و حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ب» و «ج» با حضور ۵۰ درصد کارکنان خود خدمات را ارائه نمایند.
۳-۵- وضعیت زرد: حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «الف» با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان و حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ب» و «ج» با دو سوم حضور کارکنان خود خدمات را ارائه نمایند.
تبصره: اجرای دستورالعمل مذکور به هیچ عنوان نباید اختلال در امور شهر و شهرداری و خدمات رسانی به ارباب رجوع ایجاد کند.
ماده ۶: کارمند دور کار ملزم به رعایت موارد زیر میباشد:
الف- هماهنگی کامل با واحدهای مربوطه و رعایت نظم و انضباط و حضور و غیاب به موقع به صورت آنلاین در زمان دورکاری.
ب- همواره امکان ارتباط با مسئول مربوطه و دسترسی سهل و آسان به کارکنان دور کار وجود داشته باشد و در صورت نیاز به شخص میبایست در محل کار حاضر گردد مگر آنکه با هماهنگی قبلی در مرخصی باشد.
ج- شخص دور کار میبایست امور محوله را خود به انجام رسانده و از واگذاری تمام یا بخشی از آن به شخص یا اشخاص ثالث پرهیز نماید.
د- حفاظت از اطلاعات و دادهها به صورت کامل انجام پذیرد.
ماده ۷: مدیران موظف هستند جهت تأیید ایام دورکاری و حضور نوبتی کارکنان، مجوز دورکاری و حضور نوبتی را در سامانه کسری حداکثر تا تاریخ بیستم هر ماه تأیید و به اداره کل سرمایه انسانی ارسال نمایند. شایان ذکر است به مجوزات تأیید شده بعد از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ماده ۸: جلسات حتیالامکان به صورت الکترونیکی برگزار و از برگزاری جلسات به صورت حضوری پرهیز گردد. (بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا جلسات با اعضای کمتر از ۱۵ نفر و در شرایط ضروری تشکیل شود)
ماده ۹: در صورت لزوم و به منظور هدایت و نظارت بر امور مربوط به دورکاری و حضور نوبتی، کارگروه اجرایی مرکب از افراد زیر (با اولویت برگزاری جلسات به صورت مجازی) تشکیل میشود.
۱- مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری (رئیس)
۲- مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری
۳- مدیر یا نماینده اداره کل نوسازی و تحول شهرداری
۴- مدیر یا نماینده حوزه حراست شهرداری
۵- مدیر یا نماینده حوزه بازرسی شهرداری
۶- مدیر عامل یا نماینده سازمان فاوا شهرداری
۷- مدیر یا نماینده واحد متولی فعالیت مورد نظر برای انجام دورکاری یا حضور نوبتی حسب مورد
ردیف نام حوزه نوع خدمات به شرح زیر است:
۱ - حوزه شهردار خدمات نوع الف
۲- معاونت مالی و اقتصادی خدمات نوع ب
۳- معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات نوع ب
۴- معاونت عمران شهری خدمات نوع ب
۵- معاونت شهرسازی و معماری خدمات نوع الف
۶- معاونت حمل و نقل و ترافیک خدمات نوع ب
۷- معاونت خدمات شهری خدمات نوع الف
۸- مناطق پانزده گانه خدمات نوع الف
۹- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی خدمات نوع ج
۱۰- سازمان مدیریت پسماند خدمات نوع الف
۱۱- سازمان مدیریت حمل و نقل بار خدمات نوع ب
۱۲- سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری خدمات نوع ب
۱۳- سازمان قطار شهری خدمات نوع الف
۱۴- سازمان سرمایه گذاری و مشارکتها خدمات نوع ب
۱۵- سازمان عمران خدمات نوع ب
۱۶- سازمان نوسازی و بهسازی خدمات نوع ب
۱۷- سازمان خدمات موتوری خدمات نوع الف
۱۸- سازمان زیباسازی خدمات نوع ج
۱۹- سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خدمات نوع الف
۲۰- سازمان پایانهها خدمات نوع ب
۲۱- سازمان آرامستان ها خدمات نوع الف
۲۲- سازمان پارکها و فضای سبز خدمات نوع ب
۲۳- سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خدمات نوع ب
۲۴- شرکت اتوبوسرانی خدمات نوع الف
۲۵- ناژوان خدمات نوع ب
نظر شما