به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری با بیان اینکه در ۷ ماهه سال جاری صادرات محصولات عمده شیرینی، شکلات و فرآوردههای غلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی پنج درصد و به لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش داشته است، کرد: با توجه به اهمیت محصولات این صنعت در سبد صادرات غیرنفتی کشور، میتوان با اتخاذ سیاستهای هماهنگ در حوزه مدیریت صادرات غیرنفتی و رفع موانع بر سر راه بنگاههای صادراتی از جمله ورود موقت مواد اولیه، تأمین مواد اولیه، نقدینگی و سرمایه در گردش به عملکردهای بالاتری در صادرات این محصولات دست یافت.
وی افزود: به دلیل وجود ظرفیتهای خالی در بخش تولید، ارزش صادرات این محصولات طی سالهای اخیر بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون دلار بوده که با برنامهریزی جهت تکمیل ظرفیتهای خالی، تسهیل ورود موقت مواد اولیه و همچنین انعقاد توافقنامههای تجارت ترجیحی با بازارهای هدف میتوان به هدف ۱ میلیارد دلار صادرات سالانه رسید.
نظر شما