به گزارش ایمنا، اولیا علیبیگی، در این باره اظهار کرد: بر اساس طرح ۳۰۷۰ طی ماههای پیش رو در هر هفته چند خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه میشود و تا بهمن ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ خدمت، غیرحضوری خواهد شد که در نتیجه آن بیش از ۷۰ میلیون مراجعه به ادارات تأمین اجتماعی حذف میشود.
وی با بیان اینکه دریافت کمک هزینه ازدواج اولین خدمتی است که غیرحضوری شده است، اظهار کرد: آنگونه که مصطفی سالاری - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی- وعده داده است، برای دریافت کمک هزینه ازدواج نه تنها نیازی به مراجعه حضوری نیست بلکه اساساً نیازی به ثبت درخواست هم نخواهد بود و تأمین اجتماعی با استعلام ازدواجهای ثبت شده در دفاتر ثبت احوال از ازدواج بیمه شدگان مطلع میشود و کمک هزینه را به حساب افراد واجد شرایط واریز میکند.
علی بیگی تحقق این وعده را اقدامی بسیار پسندیده دانست و گفت: خدمتی که ارائه آن به افراد واجد شرایط میتواند اینگونه آسان و سریع باشد، به طور قطع موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کاهش مراجعات مردم و خلوت شدن ادارات تأمین اجتماعی را در شرایط شیوع کرونا بسیار مهم توصیف و اظهار کرد: علاوه بر این در شرایط عادی نیز به طور قطع اگر بدون مراجعه حضوری امکان استفاده از خدمات با استفاده از فناوری دیجیتال فراهم شود، رضایتمندی بیشتر جامعه از سازمان تأمین اجتماعی را شاهد خواهیم بود.
وی به ایسنا گفت: امیدواریم هرچه زودتر خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی تکمیل شود و مردم دیگر نیازی به مراجعه به ادارات تأمین اجتماعی نداشته باشند و در صورت نیاز و ضرورت نیز در زمان مراجعه حضوری با ازدحام جمعیت و شلوغی صفها مواجه نشوند.
نظر شما