به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از ورایتی، انتخابات آمریکا همچنان در صدر برنامههای تلویزیونی است، البته این در حالی است که تعداد بینندگان تلویزیونی شب انتخابات نسبت به چهار سال قبل افت داشته است.
بر اساس برآورد شرکت «نیلسون» نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در آمریکا شب انتخابات را از ۲۱ شبکه تلویزیونی دنبال کردند. همچنان تعداد زیادی از افراد پیگیر نتیجه پایانی انتخابات آمریکا هستند، اما با این حال تعداد بینندگان تلویزیونی در شب انتخابات نسبت به سال ۲۰۱۶ افت ۲۰ درصدی داشته است. در انتخابات پیشین، حدود ۷۱ میلیون آمریکایی نتایج را در شب انتخابات از طریق تلویزیون دنبال میکردند.
۲۱ شبکه آمریکایی پوشش زنده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتند، این شبکه شامل چهار شبکه با پوشش سراسری (ایبیسی، سیبیسی، انبیسی و فاکس)، سه شبکه سراسری کابلی (فاکس نیوز، سیانان و اماسانبیسی)، دو شبکه تجاری (بیزینس فاکس و سیانبیسی) و همچنین سه شبکه اسپانیایی زبان و چندین شبکه دیگر بودند.
در بررسی این شبکهها مشخص شد که فاکس نیوز در بین ساعات ۸ تا ۱۱ صبح روز انتخابات با ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بیننده در صدر قرار دارد. سیانان نیز با بیش از ۹ میلیون بیننده جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و اماسانبیسی (MSNBC) نیز با هفت میلیون بیننده در جایگاه سوم قرار گرفته است. شبکه ایبیسی نیز توانست در این دوره از انبیسی پیشی بگیرد و حدود یک میلیون بیننده بیشتری نسبت به این شبکه داشت.
در انتخابات ۲۰۱۶ انبیسی با ۱۲ میلیون بازدید کننده جایگاه اول را به خود اختصاص داده بود و پس از آن فاکس با ۱۱ میلیون و نیم بازدید کننده قرار گرفته بود. همچنین دو شبکه کابلی دیگر نیز در آن زمان ۹ میلیون بازدید کننده داشتند.
در سال ۲۰۱۶ بینندگان تلویزیونی ویژه برنامههای روز بعد از انتخابات نسبت به دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ که حدود ۶۶ میلیون نفر شاهد برنامهها بودند، رشد چشمگیری داشت. حتی در سال ۲۰۰۸ نیز حدود ۷۱.۵ میلیون نفر شاهد پیروزی تاریخی باراک اوباما از طریق تلویزیون بودند.
نظر شما