شبکه شاد محدودیت مکان مناسب و نیروی انسانی باکیفیت را رفع کرد

وزیر آموزش‌وپرورش با تشکر از تلاش‌های کادر سلامت کشور در دوران شیوع کرونا، گفت: آموزش حضوری گام مهمی در تکوین شخصیت، رشد روانی، اجتماعی، سلامت و جامعه‌پذیری کودکان است. شبکه شاد نیز محدودیت مکان مناسب و نیروی انسانی باکیفیت برای ایجاد فرصت‌های برابر و عدالت آموزشی را به میزان زیادی رفع کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در دهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت وگوی هفته که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، اظهار کرد: به نمایندگی از جامعه فرهنگیان کشور از خدمات جامعه سلامت کشور شامل پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر می‌کنم و در شرایطی که کشور و بهداشت و درمان کشور تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد اما عملکرد خوبی در مقایسه با نظام‌های بهداشتی که تحت هیچ تحریمی نبودند، دارد.

وی بابیان اینکه کرونا همه مأموریت‌های آموزش‌وپرورش را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: مخاطره کرونا در نظام تعلیم و تربیت مخاطره‌ای خاموش و آسیب ماندگاری در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند زیرا مدرسه و آموزش حضوری گام مهمی در تکوین شخصیت، رشد روانی اجتماعی دانش آموزان، سلامت و جامعه‌پذیری کودکان است بنابراین مدرسه و آموزش حضوری فرصتی برای ساختن آینده کشور است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در فاصله یک هفته از تعطیلی مدارس برنامه آموزش تلویزیونی تشکیل شد و به ادامه فرایند آموزش به‌صورت غیرحضوری پرداختیم، اظهار کرد: شبکه شاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک شبکه بزرگ تبدیل شد و در بین خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات کشور ازنظر تعداد کاربر و خدمات مورد ارائه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های کشور است. این شبکه به‌تدریج رشد کرده و مشکلات خود را هم کاهش داده است.

حاجی میرزایی با تشریح اینکه آموزش‌وپرورش همواره دغدغه فراهم کردن فرصت‌های مناسب آموزشی و عدالت آموزشی را داشته است، اظهار کرد: کرونا فرصتی فراهم کرد تا برای عدالت و فرصت‌های آموزشی امکان جدیدی را ایجاد کنیم و اکنون می‌توانیم با استفاده از شبکه شاد بهترین معلم را در دورترین مناطق کشور در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. در واقع محدودیت‌های مکان مناسب و نیروی انسانی باکیفیت با استفاده از شبکه شاد به میزان زیادی رفع شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش حضوری اولویت اول ما است و باوجود شیوع کرونا مدرسه باید باز باشد، اظهار کرد: مدرسه حلقه اتصال آموزش و پرورش با دانش‌آموز و خانواده و اطمینان‌بخش برای استمرار فعالیت‌های آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت است.

این عضو کابینه دولت تدبیر با بیان اینکه نگران در خانه ماندن کودکان در شرایط کرونا و افرایش وزن آن‌ها هستیم، اظهار کرد: برنامه‌های گوناگون ورزشی برای دانش آموزان پیش‌بینی کرده‌ایم تا دانش آموزان تغذیه و تحرک خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اهمیت طرح «کوچ» و تأکید آموزش‌وپرورش بر اجرای آن در شرایط شیوع کرونا، اظهار کرد: تاکنون ۶۰ درصد دانش آموزان شاخص توده بدنی‌شان اندازه‌گیری و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و دانش آموزان برای کاهش وزن دانش آموزان داده شده است.

حاجی میرزایی بابیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی طرح «نماد» را توسعه داده‌ایم، گفت: این طرح در شبکه شاد در حال پیگیری است و برای افزایش تعداد مناطق و دانش آموزان تحت پوشش این طرح را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هر دانش‌آموز یک مهارت اجتماعی را یاد بگیرد، اظهار کرد: کانون یاریگران زندگی، آموزش‌های بهداشتی و … از دیگر طرح‌های آموزش‌وپرورش است که محتوای متناسب با آن‌ها تهیه و در شبکه شاد بارگذاری می‌شود که برخی مطالب تا ۲۰ میلیون بار دیده می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان اظهار کرد: نقشه راه آموزش‌وپرورش، سند تحول آموزش‌وپرورش است و تربیت متوازن شش ساحت مطرح‌شده در آن سند از اهداف اجرایی آموزش‌وپرورش است که برای اجرای ساحت زیستی و بدنی به همکاری و مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.

کد خبر 454213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.