به گزارش ایمنا، علی نیک یکی از چالشهای شهر قم را ساماندهی پارک حاشیهای دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر قم در پارک حاشیهای تعداد پایین معابر در اجرای سیستم پارکومتر بوده است.
وی تعداد معابر شهر را هشت معبر دانست و افزود: در طرح جامع ترافیک شهر قم یکی از مباحث موردتوجه بررسی معابر شهر و انجام مطالعات تکمیلی تعیین معابر اصلی بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم از افزایش معابر اصلی شهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پارک حاشیهای در خیابانها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات پارک حاشیهای شهروندان تمام خیابانهایی که مردم با جای پارک مشکل داشتند به این معابر اضافهشده و سیستمهای جدید پارکومتر در آن اجرا و نصب میشود.
نیک با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه جای پارک در حاشیه معابر اصلی شهر، تصریح کرد: در سیستمهای جدید پارک در نیم ساعت نخست رایگان بوده و اما با گذاشت نیم ساعت نرخ پارک بهصورت واقعی و بهروز محاسبه میشود.
وی از انجام مراحل پایانی نصب و خطکشی در بلوار محمدامین (ص) خبر داد و گفت: سیستمهای جدید پارکومتر بر اساس اولویتبندیهای انجامشده در حال اجرا بوده و در فاز نخست بلوار محمدامین (ص) و صفاییه در حال تکمیل است.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای توزیع عادلانه پارک بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی شهر و شورای عالی ترافیک کشور و همچنین شورای ترافیک استان نرخ پارک حاشیهای افزایش پیداکرده و به نرخ حقیقی آن نزدیک شده است.
وی با تشریح نحوه پرداخت هزینه پارک خاطرنشان کرد: بر اساس سیستم جدید بعد از گذشت نیم ساعت نخست، هزینه پارک بر اساس پلاک خودرو پارک شده محاسبه شده و صاحب خودرو به مدت یک ماه فرصت پرداخت هزینه پارک خود را دارد.
نظر شما