به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی با تاکید بر لزوم توسعه فناوریهای نوین الکترونیک در شهرداری اصفهان برای سهولت کار شهروندان و کاهش مراجعات مردمی، انتظار شهرداری را تحقق شعار "شهر هوشمند" به طور کامل عنوان کرد و افزود: انتظار داریم ضعفهای موجود مرتفع و ارائه خدمات، روان تر شود تا هر شهروند اصفهانی بتواند در منزل خود پروانه دریافت کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای ورود به شهرداری اصفهان به دنبال این بودیم که اخذ پروانه برای شهروندان به سهولت امکان پذیر باشد و دغدغههایی که در مسیر گرفتن پروانه وجود دارد، مرتفع شود، اظهار کرد: هیچ راهی جز حرکت به سمت تکنولوژیهای نوین وجود ندارد، امکانات و فرصتی که ناشی از قرارداد شهرداری با شرکت صفارایانه ایجاد شده فضا را در همه مناطق شهرداری به گونهای فراهم کرد که شهرداری از طریق سامانه اصفهان نما به راحتی میتوانند نیازهای خود و شهروندان را مرتفع کنند.
ارائه خدمات به روز شهرداری اصفهان
«رضا زرین» مدیرعامل شرکت صفارایانه و مشاور طرح الکترونیک شهرداری اصفهان در قالب برند سرای ۸ و سامانه اصفهان نما در ادامه این دیدار گفت: سیستمی که در شهرداری اصفهان با عنوان خدمات الکترونیک فعال است، سیستمی بی نظیر در کشور است که به ویژه در شرایط کرونایی اهمیت بالایی در رفاه و آسایش شهروندان دارد.
وی تصریح کرد: مجموعه فعالیتها، تلاشها و برنامههای این شرکت به سمتی بوده که شهروندان اصفهانی بتوانند در منزل خود و یا از طریق موبایل یا سیستم رایانه، خدمات مختلفی که از سوی شهرداری ارائه میشود را دریافت کرده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی در شهرداری نداشته باشد.
وی تصریح کرد: شهروندان در این سامانه میتوانند تمام خدماتی که در حوزه شهرسازی اعم از گرفتن استعلامات الکترونیکی، پروانه، پایان کار، پرداخت قبوض نوسازی، مشاهده دستور نقشه و … است را دریافت کنند همچنین شهروندان میتوانند با کلیک روی ملک خود مشاهده کنند آن ملک دارای چه ضوابطی در شهرداری است یا اینکه شهرداری چه طرحی برای توسعه آن ملک در نظر دارد.
مدیرعامل شرکت صفارایانه ادامه داد: در این مسیر، سعی شده سامانه به یک سهولت و سادگی رسیده و دانش و تلاش کارکنان و کارشناسان شهرداری به صورت کامل برخط شوند و شهروند با یک کلیک روی ملک خود به تمام خدمات، دسترسی پیدا کنند.
وی اضافه کرد: فناوری و خدماتی که شهرداری اصفهان ارائه میدهد کاملاً به روز بوده و به جرأت اعلام میکنیم شهرداری اصفهان در این زمینه در کشور پیشرو است، شرایط کرونایی کشور شهرداری اصفهان را هر چه بیشتر ترغیب میکند تا با جدیت بالایی این مسیر را طی کند و شرکت صفارایانه نیز در این مسیر به شهرداری یاری میرساند.
زرین با بیان اینکه شرکت صفارایانه با شهرداریهای بسیاری در سطح کشور همکاری میکند، گفت: با آگاهی از شرایط شهرداریهای کلانشهرهای کشور میگوئیم هم اکنون شهرداری اصفهان در حوزه شهرسازی، ارتباط با مردم و تقلیل صدور زمان پروانه جایگاه نخست کشور را دارد، خدمات الکترونیکی که شهرداری اصفهان به صورت الکترونیک ارائه میدهد محدودیت زمانی و مکانی ندارد و هر شهروند در هر مکانی که حضور دارد میتواند با مراجعه به سایت my.isfahan.ir خدمات ملک خود و سایر خدمات که طیف وسیعی را شامل میشود، دریافت کند.
وی با بیان اینکه از این خدمات با عنوان «سلف سرویس» یاد میشود، تاکید کرد: شهروند با مراجعه به سایت، خدمت را مشاهده و آن را انتخاب و به تناسب انتخابی که انجام داده خروجیهای لازم را دریافت میکند بخشی از این خدمات، شهرگردی است که شهروندان اصفهانی میتوانند در سطح شهر اصفهان حرکت و مناطق مختلف، آثار باستانی، بازارچهها و هر آن چیزی که در قالب فضای واقعی مشاهده میکنند را در بستر فضای مجازی مشاهد کنند.
مدیرعامل شرکت صفارایانه ادامه داد: از خدمات دیگر این سامانه میتوان از پرداخت عوارض نوسازی، مشاهده ضوابط ملک، سطح اشغال ملک، تعداد واحدها، آگاهی از تعیین میزان هزینهای که شهروند باید برای گرفتن پروانه پرداخت کند، تصدیق گواهی، مشاهده دانشنامه و … نام برد که باعث میشود شهرداری اصفهان به سمت شهرداری شیشهای یا شناور حرکت کند زیرا اقدامات و خدمات به صورت کاملاً پویا و به روز ارائه میشود.
نظر شما