به گزارش ایمنا، سعید حسینقلی زاده مقدم در این باره گفت: با حمایتهای شورای شهر و مدیریت شهری، دو شرکت بخش خصوصی، با هدف حفظ کیفیت و کمیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد، این سازمان فرایند بازسازی ناوگان خود را در سه فاز آغاز کرده است.
وی افزود: در سالهای اخیر تعدادی از این ناوگان به دلیل عمر بالا و فرسودگی قطعات و افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری از چرخه سرویس دهی خارج و غیر قابل بهره برداری شده بود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: بر همین اساس در فاز اول از ۴۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شناسایی شده، تعداد ۱۱ دستگاه به طور کامل بازسازی و به چرخه سرویس دهی اضافه شده است و پس از اتمام این مرحله در مرحله دوم بازسازی ۴۰ دستگاه دیگر شروع و تا انتهای سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: مرحله نهایی این طرح نیز پس از فعال سازی ناوگان متوقف شده برای بازسازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حسینقلی زاده مقدم افزود: تا کنون ۲۵ دستگاه اتوبوس بازسازی و تعمیر اساسی شده است و تا زمانی که امکان خرید اتوبوس جدید وجود نداشته باشد ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پروژه بازسازی، شامل تعویض ورقهای بیرونی، کف، سقف، تعمیر اساسی موتور، تعمیر گیربکس، چرخها، اکسل، فرمان، رنگآمیزی، صافکاری و نقاشی بوده که تمامی این خدمات توسط شرکتهای بخش خصوصی در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه شرکتهای تولیدی اقداماتی در خصوص تولید آغاز کرده اند و به محض رفع موانع دریافت نشان استاندارد ملی تولیدکنندگان داخلی، اتوبوسهایی گازسوزی که مخازن آن مشکل دارند، نیز به چرخه سرویس دهی بازخواهد گشت.
نظر شما