به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت، امروزه شهرها، کشورها و مناطق جغرافیایی به شدت درگیر فعالیتهای تبلیغاتی و بکارگیری شیوههای ارتباطی مدرن هستند تا بتوانند نام خود را به عنوان یک برند قدرتمند در ذهن مخاطبان ماندگار نمایند. هدف از انجام این فعالیتها ایجاد آگاهی و تصویری مثبت از آن در اذهان مردم است تا به تبع آن، مخاطبان به بازدید از منطقه ترغیب شوند.
در این میان، برند گردشگری مشوق بسیار تأثیرگذاری در تصمیم گردشگران در هنگام انتخاب مقصد است و دستیابی به چنین هدفی، تنها با بکارگیری مفهوم برندسازی و تلاش برای ایجاد تصویری مثبت در ذهن گردشگران حال و آتی ممکن است تا در میان رقبای بی شمار، مقصد خاصی را برای سفر خود انتخاب کنند. اغلب کشورها با سرمایه گذاری در ساخت برند ملی گردشگری در تلاش برای ایجاد تصویری مثبت و برتی قدرتمند هستند تا بتوانند از آن به عنوان ابزار مؤثری برای ورود به بازارهای جهانی بهره گیرند.
در همین راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میانه سال ۱۳۹۷ پروژه طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران را در دستورکار خود قرار داد و پس از تدوین سند راهبردی برند ملی گردشگری، طرح «سیمرغ» به عنوان نماد بصری و شعار «ایران با شکوه: تجربه متفاوت» Majestic Iran: A Different Experience"" به عنوان هویت کلامی برند ملی گردشگری انتخاب شد.
به همین منظور و با توجه به رونمایی از این برند در مراسم روز جهانی گردشگری مصادف با ششم مهر ماه سال جاری، وزارت فوق آئین نامه اجرایی نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران را تدوین و به هیأت دولت ارائه کرده است.
نظر شما