برای رشد نوآموزان در اهداف یازده‌گانه پیش‌دبستانی همراهی خانواده‌ها نیاز است

معاون آموزش ابتدایی، گفت: به همراهی خانواده‌ها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف یازده‌گانه دوره پیش‌دبستانی نیازمندیم، در شرایط کنونی باید راهکارهای متناسب با شرایط بحرانی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش وپرورش، رضوان حکیم‌زاده در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور معاونین آموزش ابتدایی مراکز استان‌های کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: آموزش وپرورش موظف است شرایط دسترسی کودکان را به برنامه‌های پیش‌دبستانی فراهم سازد.

وی تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی جذب حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور و ارائه برنامه‌های باکیفیت است، باید با استفاده از همه بسترهای موجود ازجمله آموزش تلویزیونی، شبکه شاد، ارتباط با خانواده، توزیع درسنامه‌های تهیه شده، استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی و دیگر راهکارهای موجود در راستای کیفیت بخشی به آموزش نوآموزان پیش دبستانی گام مؤثری برداریم.

معاون آموزش ابتدایی در تشریح نحوه آموزش تلویزیونی، تصریح کرد: آموزش از طریق شبکه سراسری و با در نظر گرفتن بودجه‌بندی محتوایی و دستیابی به اهداف یازده‌گانه پیش‌دبستان انجام خواهد گرفت، آموزش‌وپرورش مراکز استان‌ها نیز باید با استفاده از مربیان توانمند مبادرت به تهیه و پخش آموزش‌های بومی از طریق شبکه‌های استانی نمایند چراکه معتقدیم آموزش‌های محلی و بومی در این گروه سنی می‌تواند مؤثرتر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با خلاقیت و استفاده از تمام ظرفیت گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی برنامه‌های با کیفیتی را در بستر فضای مجازی و صداوسیمای استانی ارائه دهیم که در این مسیر همراهی و جلب مشارکت مؤثر خانواده‌ها بسیار مهم است.

حکیم زاده، اظهار کرد: باید با استفاده از سنجه‌های معتبر با همراهی خانواده‌ها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف یازده‌گانه دوره پیش‌دبستانی و ارائه آموزش‌های جذاب و استاندارد توسط مربیان برگزیده در شبکه‌های استانی تأکید داشته باشیم تا بتوانیم سال تحصیلی باکیفیتی را رقم بزنیم.

کد خبر 446776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.