حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات از راههای مؤثر کاهش بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع ویروس کروناست.
وی با اشاره به جایگاه خدمات الکترونیک در زندگی امروز گفت: توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ بیش از پیش شبکه اینترنت در زندگی شهروندان موجب شده تا مجموعههای خصوصی و دولتی بستر الکترونیک و شبکههای دیجیتالی را وسیلهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به مشتریان و شهروندان در نظر بگیرند و تلاش کنند با بهره گیری از فناوری اطلاعات فرآیندهای خدمت رسانی را تسریع و تسهیل کنند.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی اطلاعات در جهان امروزه زمینههای کاری فراوانی را فراهم آورده از این رو شهرداری اصفهان و در پی آن معاونت خدمات شهری به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان، کاهش رفت و آمد و تسهیل در انجام امور اقدام به الکترونیکی کردن خدمات خود کرده است.
وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری شهروندان و متقاضیان خدمات، شهرداری اصفهان بر آن شد تا با توان حداکثری تمامی خدمات حضوری خود که پتانسیل الکترونیکی شدن را دارند الکترونیکی ارائه دهد.
امیری ادامه داد: مجموعه معاونت خدمات شهری به عنوان یکی از حوزههای پیشگام در این زمینه با کمک و همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات قابل ارائه خود به شهروندان و متقاضیان را در ۱۱ حوزه و ۴۴ موضوع به صورت الکترونیکی پیاده سازی کرده که در حال طی کردن مراحل پالایش و ارزیابی نهایی است.
وی گفت: اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، آتش نشانی، حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر، آرامستان ها، ستاد تسهیلات نوروزی، حوزه مدیریت پسماند، فضای سبز، پیشگیری و رفع تخلفات شهری، میدان مرکزی میوه و تره بار، زیباسازی و حوزه تعمیرات و بهینه سازی ۱۱ مجموعهای است که برخی از خدمات آن به شهروندان به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
خدمات ارائه شده
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در حوزه اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ارائه خدمات بررسی مسیر حرکت و کارکرد خودرو توسط پیمانکاران حمل زباله، درخواست مجوز احداث پل و همچنین درخواست استفاده کوتاه مدت از فضای عمومی سطح شهر در حوزه تبلیغات یا برگزاری مراسم، درخواست جابجایی نیروهای کارشناس شرکتهای خدماتی، درخواست تأیید لیست معاینه فنی خودروهای شرکتهای خدماتی، درخواست کارت شناسایی پرسنل شرکتهای خدماتی، درخواست بررسی و تأیید گزارش اقدامات شرکتهای خدماتی و در حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر درخواست کار در شرکتهای خدماتی، اپلیکیشن شهریار (ویژه معلولین و افراد کم توان، گردشگران) درخواست نظافت و رفت و روب، درخواست حذف ایستگاه زباله، درخواست جمع آوری حیوانات ولگرد و جوندگان موذی، درخواست پاکسازی زمینهای بایر، درخواست برگزاری دوره آموزش مدیریت پسماند و محیط زیست شهری، پیگیری اخطار قانون مدیریت پسماند، درخواست سختی کار (پرداخت بیمه سختی شغل)، درخواست بارکد ماشین آلات شرکتهای خدماتی و پیگیری پروندههای حقوقی قانون مدیریت پسماند به صورت الکترونیکی و غیر حضوری فراهم شده است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیک در خصوص ثبت نام در دورهها و کلاسهای آموزشی سازمان آتش نشانی، ثبت نام آتش نشان داوطلب، درخواست علتیابی حریق و حوادث در حوزه آتش نشانی و ارائه خدمات به سایر ارگانهای مرتبط از طریق وب سرویس، ارائه کلیه خدمات آرامستان ها در حوزه سازمان آرامستانها و همچنین اعلام تقویم زمان بندی جمع آوری بازیافت، درخواست حمل و نقل نخاله ساختمانی، درخواست خرید کود، نشانی ایستگاههای بازیافت و درخواست مخازن نگهداری پسماند خشک (سبد ۲۴۰ لیتری) در حوزه پسماند نیز اجرایی شده است.
وی با اشاره به ارائه خدمات در حوزههای زیباسازی، فضای سبز، سازمان ساماندهی مشاغل، پیشگیری و رفع تخلفات شهری و تعمیرات و نگهداری گفت: در حال حاضر ۱۰ خدمت در این حوزهها به صورت الکترونیکی ارائه میشود که شامل درخواست قطع یا جابجایی درختان، درخواست رسیدگی به فضای سبز، نصب سازه داربستی ویژه ساختمانهای در حال ساخت و نصب تابلو، مجوز خاکبرداری و تخریب (اعلام شروع عملیات ساختمانی و خاکبرداری)، ثبت شکایات تخلفات شهری، درخواست عودت اجناس و مدارک امانی، کنترل مکانیزه عوارضی میدان مرکزی میوه و تره بار، درخواست ایجاد دیوار نگاره، صدور و تمدید مجوز نصب تابلو صنفی و درخواست اصلاح، احداث و توسعه روشنایی است.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان همیشه مقصد گردشگران به ویژه در ایام نوروز است، الکترونیکی کردن خدمات ستاد تسهیلات سفر را ضروری دانست و افزود: در این ارتباط در حال حاضر امکان رزرو منازل استیجاری نوروزی، کمپها و مراکز اسکان موقت و همچنین سامانه اطلاع رسانی و گردشگری ستاد تسهیلات سفر به صورت الکترونیکی فراهم شده است و به زودی امکان ارائه خدمات دیگر نیز فراهم خواهد شد.
امیری تاکید کرد: شهروندان میتوانند از طریق نشانی http://my.isfahan.ir به خدماتی که هم اکنون به صورت الکترونیکی ارائه میشود دسترسی داشته باشند و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ۱۳۷ اقدام کنند.
نظر شما