گسترش فرهنگ همیاری و تعامل سازنده با شهروندان برای کاهش تخلفات

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: به منظور ارتقای سطح اعتماد شهروندان به مجموعه فعالیت‌های شهرداری، ارتباط مؤثر بین پرسنل و مردم و معتمدین محلات برقرار شده و طرح تکریم ارباب رجوع برای گسترش فرهنگ همیاری و تعامل سازنده با شهروندان به منظور برخورد با تخلفات شهری اجرا شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات اجرایی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق در راستای برنامه راهبردی اداره کل، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از تخلفات شهری، کاهش تخلفات با استفاده از اقدامات پیشگیرانه و آموزش شهروندی گروه‌های مختلف شهروندان در محلات شهر و اقشار و صنوف درگیر در موضوع تخلفات شهری و مشاغل مزاحم، طراحی و نصب بنرهای آموزشی جهت فرهنگ‌سازی و رعایت حقوق شهروندی و آموزش تخلفات شهری در سطح مناطق، تهیه و چاپ بروشور و پوستر به منظور توزیع بین صنوف تجاری جهت آگاه‌سازی از تخلفات شهری مرتبط، برگزاری طرح‌های اطلاع رسانی و آموزشی حقوق شهروندی ویژه دانش آموزان مدارس و توزیع بروشور آموزشی مربوطه انجام شده است.

وی افزود: تهیه و چاپ مطالب آموزشی در خصوص رعایت ضوابط و مقررات شهرداری و نظام مهندسی به منظور توزیع در سطح ساختمان‌های در حال ساخت همچنین اجرای طرح‌های اطلاع رسانی و اجرایی مصوب اداره کل از دیگر اقدامات شده بشمار می‌رود.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیگیری و سازمان‌دهی ارتباط با اتحادیه‌ها و صنوف به منظور پیشبرد اهداف کلان در جهت پیشگیری از تخلفات شهری مرتبط انجام شده است، گفت: گشت مشترک با اتحادیه‌ها به همراه بازرس در جهت رفع تخلفات سد معبر صنوف، تشویق کسبه صنوف نسبت به رعایت قوانین و مقررات شهری و حقوق شهروندی از طریق تقدیر از صنوف فاقد تخلفات شهری (سد معبر و آلودگی محیط زیست) از دیگر اقدامات اجرایی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق در راستای برنامه راهبردی اداره کل است.

وی با اشاره به اقدامات شده در راستای رفع تخلفات شهری، اظهار کرد: کنترل و نظارت دقیق و مستمر رفع تخلفات شهری در مناطق ۱۵ گانه توسط واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری، استفاده از امکانات به‌روز و نوین در راستای شناسایی ثبت و گزارش تخلفات شهری (نظیر تبلت، استفاده از سامانه سرای هشت، تجهیز ناوگان خودروها به AVL، اتاق نظارت تصویری) و ارتباط، تعامل همکاری و هماهنگی با سایر حوزه‌ها و سازمان‌ها به منظور کاهش تخلفات شهری (با هماهنگی اداره کل) از جمله اقدامات بشمار می‌رود.

محمدحسینی تاکید کرد: توجه به نتایج ارزیابی عملکرد مناطق در راستای کاهش تخلفات و مشکلات مشاهده شده، توانمندسازی پرسنل از طریق افزایش دانش سازمانی در جهت اجرا و عملیات، افزایش انگیزش و اشتیاق شغلی جهت انجام وظایف محوله در پرسنل اداره کل و چابک سازی مجموعه در راستای سیاست‌های کلان اداره کل و شهرداری اصفهان در راستای ارتقای علمی، کیفی و عملیاتی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح اعتماد شهروندان به مجموعه فعالیت‌های شهرداری، ارتباط مؤثر بین پرسنل و مردم و معتمدین محلات برقرار شده و طرح تکریم ارباب رجوع در جهت گسترش فرهنگ همیاری و تعامل سازنده با شهروندان به منظور برخورد با تخلفات شهری اجرا شده است.

وی گفت: تحقق سرمایه اجتماعی در قالب پایگاه مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و اداره کل پیشگیری از طریق مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ و ایجاد شوراهای مشورتی مردمی در محلات شهر اصفهان در جهت انعکاس اثر فعالیت‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و همچنین رفع موانع و مشکلات برخی از متخلفین از طریق ریش سفیدان و معتمدین محله در راستای ارتقای سطح اعتماد شهروندان به مجموعه فعالیت‌های شهرداری انجام شده است.

کد خبر 442879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.