به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه مشترکانی که از نوسان برق خسارت دیدهاند، نسبت به ثبت مستندات در سامانه اقدام کنند، افزود: سامانه دریافت مستندات مشترکانی که وسایل برقی آنها در اثر نوسان برق آسیب دیده فعال است و مشترکان برای دریافت خسارت نسبت به ثبت مستندات خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: مشترکان میتوانند بوسیله سامانه بیمه که در پایگاه اطلاع رسانی شرکتهای توزیع معرفی شده نسبت به ثبت مستندات اقدام کنند و اکنون در حال تأیید اسناد مناقصه برای برگزاری نهایی مناقصه قرار دارد و پس از آن مناقصه برگزار میشود.
سخنگوی صنعت برق گفت: پس از برگزاری مناقصه و تأیید بیمه مراحل بررسی مستندات آغاز میشود و پس از تأیید مستندات پرداخت خسارت آغاز خواهد شد.
سامانه بیمه حوادث ناشی از برق مشترکین خانگی و تجاری (سایر مصارف) در سال ۹۸ و فرایند نحوهی عملکرد و پرداخت خسارت به مشترکین زیان دیده به همراه لیست شعب شرکت بیمهی کوثر قابل مشاهده و پیگیری است.
این سامانه در چارچوب تعامل و همکاری با مشترکین زیاندیده و برقراری ارتباط با شعب معرفی شده مطابق مفاد قرارداد راه اندازی شده است.
سامانه خسارت مشترکین برق در نشانی http://tavanir.kins.ir راه اندازی شده و قابل استفاده و بهره برداری توسط شرکتهای برق و زیان دیدگان است.
مشترکین زیان دیده میتوانند با رجوع به این سامانه و بارگذاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثهی منجر به فوت اقدام کنند.
سامانه خسارت مشترکین برق، پنج مرحلهی ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیهی مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تأیید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است
نظر شما