به گزارش ایمنا، سعید نیکوخصلت با بیان اینکه دوچرخهسواری باید متن اصلی فعالیت ماههای آتی شهرداری تبریز باشد، اظهار کرد: اولویت ما تنها استفاده تفریحی و ورزشی از دوچرخه نیست و به عنوان مد حملونقل پاک در شهر و برای انجام امور زندگی و تردد در شهر استفاده شود.
وی ادامه داد: کاهش حملونقل از طریق خودرو و توجه به شهر هوشمند اولویت اصلی شورای شهر است که متعاقباً مدیریت با رویکرد محلی و نهایتاً حملونقل عمومی و پاک هدف سیاستهای مدیریت شهری امروزی ما باید باشد.
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در دنیای مدرنیته، بهرهگیری از دوچرخه به عنوان وسیله حملونقل پاک، مزایایی همچون سلامتی جامعه، بهبود گذران اوقات فراغت، کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا نیز عاید شهر و شهروندان میشود.
وی ادامه داد: در کنار این موارد، کاهش هزینههای زندگی، کاهش مصرف بنزین، حفظ ارز، ترافیک روان، جذب سرمایهگذار در شهر پاک، سلامتی و شادابی جامعه، کاهش هزینههای درمانی، طول عمر آسفالت شهری و رعایت فاصله اجتماعی مربوط به عصر جدید، ماحصل مزایای جانبی استفاده از دوچرخه به عنوان مد حملونقل پاک نقشی اساسی در توسعه پایدار شهری دارد.
نیکوخصلت با اشاره به عملکرد معاونت عمرانی شهرداری تبریز در بحث دوچرخهسواری خاطرنشان کرد: اخبار خوبی از پروژههای معاونت عمرانی در بحث دوچرخهسواری بهدست آوردیم که شامل مسیر جدید دوچرخه در پارکهای ائل گلی، ائل باغی و عباسمیرزا است که طرح مطالعاتی آنها انجام شده است و در آستانه عملیاتی شدن هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن مسیر سهراهی اهر- آرپا درهسی تا باغمیشه، چایکنار تا پارک بزرگ به طول ۲۵ کیلومتر و داخل پارک بزرگ از پروژههای کلان در حوزه احداث زیرساختهای دوچرخهسواری است که امیدواریم به زودی تحقق یابد.
نیکوخصلت گفت: تصمیمات ما در بحث دوچرخهسواری جزیرهای بوده و چون طرح جامعی در این زمینه شکل نگرفته است، کارایی لازم را نداشتهایم.
وی افزود: به دنبال طرح جامع و وحدت رویه در مناطق دهگانه شهرداری برای احداث مسیرهای دوچرخهسواری هستیم.
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت تغییر عادتهای مدیریتشهری اظهار کرد: باید همچون شهرهای توسعهیافته دنیا به دنبال تغییر رفتار و ذائقه مردم و همچنین مدیریت شهری از سمت سنتی به سوی مدرنیته باشیم.
نظر شما