حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری شهروندان و متقاضیان خدمات، شهرداری درصدد برآمد تمام خدمات حضوری را که پتانسیل الکترونیکی شدن دارد به منظور تأمین رفاه حال شهروندان و رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت الکترونیکی ارائه کند.
وی افزود: معاونت خدمات شهری به عنوان یکی از حوزههای پیشگام در این زمینه با کمک و همکاری معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات قابل ارائه خود به شهروندان و متقاضیان را در بعضی از موضوعات به صورت الکترونیکی پیادهسازی کرده تا پس از انجام مراحل پالایش و ارزیابی نهایی، به طور رسمی ارائه کند.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: این خدمات در بخش اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شامل بررسی مسیر حرکت و کارکرد خودرو توسط پیمانکاران حمل زباله، درخواست مجوز احداث پل و درخواست استفاده کوتاه مدت از فضای عمومی سطح شهر (در حوزه تبلیغات یا برگزاری مراسم) است.
وی ادامه داد: در حوزه آتش نشانی خدمات قابل ارائه به شهروندان به صورت الکترونیکی شامل ثبت نام در دورهها و کلاسهای آموزشی سازمان آتش نشانی، ثبت نام آتش نشان داوطلب، درخواست علتیابی حریق و حوادث است.
امیری با اشاره به خدمات الکترونیکی حوزه اداره خدمات شهری و امور شهر، گفت: درخواست کار در شرکتهای خدماتی، اپلیکیشن شهر یار (ویژه معلولان و افراد کمتوان، گردشگران)، درخواستهای نظافت و رفت و روب، حذف ایستگاه زباله، دفع حیوانات ولگرد و جوندگان موذی، پاکسازی زمینهای بایر، برگزاری دوره آموزش مدیریت پسماند و محیط زیست شهری، پیگیری اخطار قانون مدیریت پسماند، درخواست سختی کار (پرداخت بیمه سختی شغل) و بارکد ماشین آلات شرکتهای خدماتی و پیگیری پروندههای حقوقی قانون مدیریت پسماند از جمله این خدمات به شمار میآید.
وی خاطرنشان کرد: در سازمان آرامستانها نیز خدماتی همچون ارائه خدمات به سایر ارگانهای مرتبط از طریق وب سرویس و ارائه تمامی خدمات آرامستانها به صورت الکترونیکی قابل ارائه به شهروندان است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان این که امکان ارائه خدماتی همچون رزرو منازل استیجاری نوروزی، کمپها و مراکز اسکان موقت و سامانه اطلاع رسانی و گردشگری ستاد تسهیلات سفر در ستاد تسهیلات نوروزی به صورت الکترونیکی فراهم است، گفت: در حوزه مدیریت پسماند مواردی همچون تقویم زمانبندی جمعآوری بازیافت، درخواست حمل و نقل نخاله ساختمانی، درخواست خرید کود، دریافت نشانی ایستگاههای بازیافت و درخواست مخازن نگهداری پسماند خشک (سبد ۲۴۰ لیتری) به صورت الکترونیکی قابل ارائه است.
وی ادامه داد: حوزه سازمان پارکها و فضای سبز مواردی از قبیل درخواست قطع یا جابجایی درختان و درخواست رسیدگی به فضای سبز را میتوان به صورت الکترونیکی انجام داد، افزود: در حوزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری نیز نصب سازه داربستی ویژه ساختمانهای در حال ساخت و نصب تابلو، مجوز خاکبرداری و تخریب (اعلام آغاز عملیات ساختمانی و خاکبرداری)، ثبت شکایات تخلفات شهری و درخواست عودت اجناس و مدارک امانی از این طریق انجام میشود.
امیری با بیان این که امکان کنترل مکانیزه عوارضی میدان مرکزی میوه و تره بار در حوزه میادین به صورت الکترونیکی وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه زیباسازی، درخواست دیوار نگاره و صدور یا تمدید مجوز نصب تابلو صنفی همچنین در حوزه تعمیرات و بهینهسازی درخواست اصلاح، احداث و توسعه روشنایی را میتوان به صورت غیرحضوری و به روش الکترونیکی انجام داد.
نظر شما