به گزارش ایمنا، داریوش باقرجوان درباره وضعیت حمل و نقل عمومی بین شهری و چگونگی رعایت الزامات بهداشتی گفت: از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور تمام الزامات و پروتکلهای ابلاغی ستاد مقابله با کرونا را در دستور کار قرار دادیم و رعایت کردیم که میتوان به فاصله گذاری اجتماعی، ارائه بستههای بهداشتی و … اشاره کرد که البته پس از دستور رئیس جمهور برای اجباری شدن استفاده از ماسک و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این پروتکلها جدی تر پیگیری شد و وجه قانونی بیشتری پیدا کرد.
وی با اشاره به کمبود مسافر از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری افزود: از آنجا که همه مردم باید از قبل از خروج از منزل ماسک داشته باشند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند، بدون ماسک به هیچ وجه به هیچیک از مسافران سرویسی ارائه نمیشود و اگر کسی تخلف کند با او برخورد میکنیم به عنوان مثال مسافری به سازمان راهداری زنگ زد و اعلام کرد "کنار صندلی او مسافری نشسته و بلیتی برای آن صندلی فروخته شده است که به سرعت با شرکت حمل و نقل مورد نظر تماس گرفتیم و با او برخورد کردیم".
مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه در حال حاضر فروش اینترنتی یا حضوری بلیت وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام میشود، گفت: بر اساس بررسیهای صورت گرفته از نظر تعداد مسافر ۵۳ درصد کاهش در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته اتفاق افتاده و سفرهای بین شهری در همین مدت زمان ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است. همچنین بر اساس آخرین پروتکلهای ابلاغی ستاد مقابله با کرونا خوابگاههای رانندگان در پایانههای مسافربری به عنوان یکی از کانونهای خطرناک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد که در این زمینه پایانههای مسافری همکاری مناسبی تاکنون برای اجرای این پروتکلها داشتند.
منبع: ایسنا
نظر شما