به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور با اشاره به اینکه تحولات فناوریهای روز دنیا در حوزه ناوبری دریایی به سریع اتفاق میافتد، اظهار کرد: ما برای افزایش سطح تکنولوژی، ارائه خدمات بهتر و بروز ماندن در این حوزه از توان و دانش شرکتهای دانش بنیان باهدف تولید بومی علم استفاده میکنیم.
وی عواملی نظیر فرسودگی بردهای الکترونیکی رادارهای سامانه VTS و خارج از سرویسی پی در پی رادارها و کاهش کارایی سایتهای VTS، همچنین عدم پشتیبانی شرکتهای خارجی به بهانه تحریمها، قیمت بالای خرید قطعات و ارزبری را مهمترین مشکلات و چالشها پیش رو در این بخش دانست و تصریح کرد: مجموع این عوامل که از سوی دشمنان به ابزاری برای اختلال و ناکارآمدی خدمات دریایی به کشتیهای متردد در آبهای حاکمیتی ایران مبدل شده بود فرصت را برای حضور متخصصان ایرانی و شرکتهای دانش بنیان و آزمونی برای بهرهگیری از اندیشه بومی در این عرصه مهیا کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: با درک صحیح از مقتضیات و اتکا به خودباوری ملی ایجاد کارگاه تخصصی تعمیر و ساخت انواع بردهای الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و بندری در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز و با راه اندازی این کارگاه انجام تعمیرات اساسی سه عدد مادربرد رادار و چهار عدد برد TC۳ رادار با موفقیت کامل توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان صورت گرفت.
عفیفی پور تاکید کرد: خرید هر عدد مادربرد حداقل ۲۰ هزار دلار و هر عدد برد TC۳ حداقل ۱۰ هزار دلار ارزبری در پی داشت که با انجام موفقیتآمیز این تعمیرات به شکل کاملاً بومی از خروج ۹۰ هزار دلار ارز جلوگیری شد.
نظر شما