۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
بدهی ۷۲۰ میلیاردی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان

خبرگزاری ایمنا: مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان ۷۲۰ میلیارد ریال بدهی دارند.

به گزارش ایمنا مجید گلسرخی با بیان این که ستاد دیه تنها متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است، اظهار داشت: این ستاد با همکاری تعدادی از شعب بانکی در استان اصفهان به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای رهایی زندانیان می‌پردازد.
وی با اشاره به آزادی ۲۶۸ زندانی جرایم غیر استان اصفهان در سال گذشته با کمک خیران و نیکوکاران، تصریح کرد: این تعداد زندانی با هزینه ای بالغ بر ۹۶۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان که ۱۱۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان آن از سوی ستاد به صورت وام و ۸۴۷ میلیون تومان از سوی خیران به صورت بلا عوض آزاد شده‌اند.
مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر ۵۰۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان اصفهان وجود دارند، افزود: تعداد ۹۹ نفر از این زندانیان محکوم به پرداخت دیه هستند.
وی در ادامه تعداد محکومان صدور چک بلا محل استان اصفهان را ۲۵۶ نفر اعلام کرد و بیان داشت: تعداد ۱۴۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد نیز به خاطر عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.
گلسرخی با بیان این که زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان به ۷۲۰ میلیارد ریال کمک مالی نیازمندند، تصریح کرد: محکومان پرداخت دیه ۵۶ میلیارد، صدور چک بلامحل ۴۸۳ میلیارد و مهریه و نفقه ۱۸۱ میلیارد ریال بدهی دارند.
وی اجباری شدن بیمه شخص ثالث را مهم‌ترین گام در کاهش آمار زندانیان دانست و خاطرنشان کرد: ستاد دیه با اجباری کردن بیمه شخص ثالث که با همکاری نمایندگان به تصویب رسید، از ورود روزانه حدود ۱۵۰ زندانی غیرعمد به زندان ها جلوگیری می کند.
مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان ادامه داد: سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم متهمان محکوم به پرداخت دیه را با جلب رضایت شاکیان آزاد کنیم./۲۲

کد خبر 42882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.