به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، این طرح در راستای برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو، اصلاح روند عرضه و برقراری عدالت در فروش و تحویل خودرو به مصرف کننده واقعی طبق ضوابط از پیش تعیین شده عملیاتی شده است.
بر اساس آمار موجود در ثبت نام اولیه طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو که سهم ایران خودرو ۱۵ هزار دستگاه بود، حدود چهار میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر، متقاضی خرید چهار محصول این شرکت بودند.
مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو در شرکت ساپکو با حضور ناظرین بازرسی کل کشور، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، دادستانی کل کشور و سازمان حمایت برگزار شد و در نهایت منتخبین قرعه کشی طرح فروش فوقالعاده ایران خودرو مشخص و باید ظرف ۴۸ ساعت هزینه خودروها توسط متقاضیان پرداخت شود.
اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه کشی و تأیید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر میشود؛ البته متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوقالعاده ایران خودرو برنده نشوند، نیز میتوانند در طرح پیش فروش ۱۲ مدل از محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا به تعداد ۷۵ هزار دستگاه مشارکت کنند.
در روند ثبت نام ۴ محصول ایران خودرو حدود ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر اقدام به ثبت نام کرده بودند که با راستی آزمایی اطلاعات امروز ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر حائز شرکت در قرعه کشی شدند.
گفتنی است؛ طبق برنامهریزی انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹، در ۴ مرحله فروش فوقالعاده محصولات شرکتهای ایران خودرو و سایپا انجام خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در مرحله اول فروش فوقالعاده دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور ۲۵ هزار دستگاه خودرو را به مشتریان ارائه خواهند کرد.
نظر شما