به گزارش ایمنا، رضا جعفرزاده اظهار کرد: از ابتدای ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی بازگرداندن مبلغ بلیتهای کنسل شده را آغاز و مصمم به اجرای آن شدند به گونهای که بر اساس گفتههای معاون وزیر گردشگری تاکنون ۹۵ درصد مسافرانی که سفرشان کنسل شده پول بلیت خود را دریافت کردهاند.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای هواپیمایی خارجی نیز در حال بازگرداندن پول مسافران هستند افزود: اعطای امتیازاتی به مسافران به عنوان جایگزین استرداد بلیت یکی از روشهای معمول بین مسافران و شرکتهای هواپیمایی به شمار میرود به گونهای که شرکت هواپیمایی با رضایت مسافر در همان مسیر و یا مسیر توافقی در زمان دیگر به صدور بلیت اقدام میکنند اما از بدو شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ۹۸ و کنسل شدن پروازها، سازمان هواپیمایی کشوری اهتمام خود را بر بازگرداندن تمامی مبالغ بلیتهای کنسل شده بدون کسر جریمه به مسافران قرار داد همین پیگیریها موجب شد مبلغ مذکور به مسافران بازگردد.
جعفرزاده با بیان اینکه نظارتها و پیگیریها تا به سرانجام رسیدن بخشنامه سازمان هواپیمایی ادامه خواهد داشت گفت: سامانه ثبت شکایات سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir آماده دریافت هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه است.
وی در پایان تاکید کرد: این سازمان با تمام توان همکاریهای لازم در خصوص رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت و همکاری و همیاری با پیشگامان سلامت را داشته و خواهد داشت و از هرگونه اقدامی که منجر به حفظ سلامت مردم شود دریغ نخواهد کرد.
نظر شما