راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در سازمان شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از راه‌اندازی و استقرار سامانه رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی خبر داد گفت: این سامانه امکان ثبت شکایات و اطلاعات توسط مردم و بررسی درخواست های مردمی را با دادن کد پیگیری فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عباس کرکه‌آبادی اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری جدید و به دلیل عمومی بودن آن با سایر فناوری‌ها تفاوت اساسی دارد، به این معنی که تنها در حوزة فعالیت خود تاثیرگذار نیست، بلکه در کل فعالیت‌های دیگر مانند: اقتصادی، فرهنگی و شهری تاثیر بسزائی داشته و در تسهیل انجام امور و بالا بردن بهره‌وری و کارائی حایز اهمیت است و در این عرصه رشد و توسعه خدمات الکترونیکی به منظور بالا بردن شفافیت، دقت، سرعت و کیفیت بیش از پیش ضروری است.

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با توجه به نقش خود در هدایت و نظارت بر بیش از یک‌هزار و 300 شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری ناگزیر به استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی است، چراکه گستردگی وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین تعدد و پراکندگی آنها بدون بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی ممکن نخواهد بود و در همین راستا، توسعه فناوری اطلاعات در شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و فراهم سازی زمینه رشد و گسترش شهرهای هوشمند با هدف ارایه خدمات الکترونیکی به کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و تقویت زیرساخت‌های شبکه‌ای، سخت‌افزاری و اطلاعاتی و راه اندازی سامانه‌های تخصصی در همکاری با معاونت‌ها و دفاتر تخصصی از اولویت‌های کاری عمده دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در یکسال گذشته بود.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به راه‌اندازی و استقرار بانک اطلاعات تشخیص صلاحیت مدرسان آموزشی و تهیه شناسه آموزشی(ID) اشاره کرد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف انتخاب و ارزیابی مدرسان آموزشی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با درخواست مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی طراحی و پیاده‌سازی شده است و در آن استانداردسازی انتخاب مدرس دوره‌های آموزش و ایجاد بستری مناسب برای جلب و مشارکت استادان و کارشناسان در تدریس دوره‌های آموزشی و شناسایی متخصصان و مدرسان بر اساس شاخص‌ها و معیارهای پیش‌بینی شده  و همچنین ارزیابی متخصصان و مدرسان انجام می‌شود.

کرکه‌آبادی به راه‌اندازی و استقرار  بانک اطلاعات مراکز دفن و تخلیه پسماند منطقه‌ای در روستاها اشاره کرد و گفت: اطلاع داشتن از تعداد، ظرفیت و موقعیت مکانی محل‌های دفن پسماند موجود در سطح کشور از اهمیت زیادی برای برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و فنی برخوردار است و این سامانه بر پایه این هدف و به منظور گردآوری اطلاعات مراکز دفن موجود به درخواست معاونت امور دهیاری‌ها طراحی و تولید شده و خروجی‌های حاصل از این سامانه امکان برنامه‌ریزی برای تجمیع مراکز دفن زباله به منظور کاهش نقاط مولد آلودگی‌های زیست محیطی و نیز برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبار به مراکز دفنِ دارای حساسیت و اولویت را در اختیار تصمیم‌گیران قرار می‌دهد.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه درجه‌بندی شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: این سامانه با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهرداری‌ها به درخواست معاونت امور شهرداری‌های سازمان طراحی و پیاده‌سازی شده است و امکان ثبت اطلاعات توسط شهرداری‌ها و بررسی مدارک توسط کارشناسان دفتر ذیربط و نهایتاً موافقت یا رد درخواست ارتقاء درجه شهرداری‌ها را به صورت الکترونیکی فراهم و از تردد چندین باره شهرداری‌ها و ارسال مدارک متعدد به صورت فیزیکی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از راه‌اندازی سامانه صدور امریه آتش‌نشانان روستایی هم خبر داد و اضافه داد: این سامانه با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به متقاضیان امریه در پایگاه‌های آتش‌نشانی دهیاری‌ها و رعایت عدالت اجتماعی و استفاده از فرصت‌های برابر برای همه متقاضیان به درخواست معاونت امور دهیاری‌ها طراحی شده است و آماده دریافت درخواست‌ها و اطلاعات متقاضیان است و در این سامانه امکان بررسی درخواست‌ها توسط بخشداری‌ها و استانداری‌ها نیز فراهم شده است.

کرکه‌آبادی گفت: بانک اطلاعات جشنواره‌های طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها و کارآفرینان روستایی هم راه‌اندازی شده که هدف از آن  ارائه فعالیت‌ها و مجموعه عملکرد دهیاری‌ها در دو محور اصلی این جشنواره شامل منابع درآمدی پایدار، کارآفرینی و اشتغال‌ روستایی و همچنین عمران و خدمات روستایی و بررسی آن‌هاست و در این سامانه شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوامع روستایی ، شناسایی و معرفی تجارب موفق و تعمیم آن به سایر دهیاری‌ها، تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در مدیریت محلی و توانمندسازی و ارتقاء ظرفیت‌های مدیریت محلی لحاظ شده است.

وی از راه اندازی و استقرار سامانه رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی خبر داد و عنوان کرد: این سامانه امکان ثبت شکایات و اطلاعات توسط مردم و بررسی درخواست های مردمی را با دادن کد پیگیری فراهم می‌کند و همچنین توسط کارشناسان دفتر ذیربط در سازمان، امکان بررسی و پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های مردمی را امکان‌پذیر می‌سازد و همکاران دفتر بازرسی به صورت الکترونیکی پاسخگوی درخواست‌های شهروندان خواهند بود.

کد خبر 420738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.