ارائه ۳۴ خدمت نوین در جهت شهروندسپاری

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: از مجموع ۳۴ خدمت شهرسازی الکترونیک ۲۶ خدمت از جمله گواهی استعلام دفترخانه، بانک و اطلاع از نقشه‌های شهری در مناطق ۱۵ گانه قابل استفاده است و هشت خدمت تخصصی دیگر به صورت پایلوت در مناطق شش، هفت و ۱۲ ارائه می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای بهره‌گیری از پارامترهای شهر هوشمند سه منطقه شش، هفت و ۱۲ به عنوان مناطق پایلوت برای صدور پروانه، صدور سفت‌کاری و صدور گواهی پایان کار از ابتدای اردیبهشت ماه شروع بکار خواهد کرد.

وی افزود: پیرو مصوبات شورای معاونان و با توجه به تاکید شهردار اصفهان در خصوص استفاده از خدمات الکترونیکی جهت مبارزه با ویروس کرونا، با راه‌اندازی سامانه «اصفهان نما» به نشانی www.esup.isfahan.ir/isfahannama  از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر امکان پاسخ اینترنتی به استعلامات بانک، دفترخانه در مناطق ۱۵ گانه، امکان شهروندسپاری گواهی‌های پروانه، پایان کار و سفت کاری به صورت پایلوت در مناطق شش، هفت و ۱۲ برای شهروندان فراهم شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: شهروندان علاوه بر دریافت ۲۶ خدمت سامانه اصفهان نما، صدور پروانه، گواهی سفت کاری و گواهی پایان کار را بدون مراجعه به شهرداری و با استفاده از سیستم‌های الکترونیک و اینترنت در طول هفته در تمام ساعات شبانه روز تا مرحله دستور تهیه نقشه، پرونده ساختمانی خود را پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسات آموزشی با کارکنان مناطق شش، هفت و ۱۲ شهرداری برگزار شده و امیدواریم در آینده نزدیک این امکان به تمام مناطق تسری پیدا کند.

حسینی‌نیا گفت: سامانه اصفهان نما خدمات هوشمند، شفاف و بدون دخالت انسانی را به شهروندان اصفهانی ارائه می‌کند.

وی گفت: خدمات الکترونیک استعلام بانک، استعلام دفترخانه، کسر سهمیه ناظرین و پرداخت عوارض سه درصد امور مهندسین در تمامی مناطق اجرا می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدمات گواهی پروانه، گواهی سفت‌کاری، گواهی پایان کار، ارسال گزارش تخلفات ساختمانی آنلاین، ارسال گزارشات مرحله‌ای آنلاین، تأیید سفت‌کاری و پایان کار مهندسین آنلاین، ورود اطلاعات نقشه‌ای طراحان آنلاین و تکمیل فرم شناسه فنی آنلاین در سه منطقه پایلوت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات «پرونده من»، مشخصات مالکان، مشاهده نقشه، چاپ نقشه، جستجوی ملک، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی، مشاهده آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، شهرنما، بدهی عوارض نوسازی، بدهی عوارض صنفی، پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، سوابق پرداخت صنفی، دانش نامه ضوابط شهرسازی، پیشنهادات و انتقادات در تمامی مناطق اجرا می‌شود.

حسینی‌نیا تصریح کرد: خدمات الکترونیک اعلام مقدار در مسیر، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز، محاسبه زیربنای ساخت در طبقات، محاسبه عوارض و تراکم صدور پروانه ساختمانی و اعلام هوشمند ضابطه مرحله بعد در مناطق شهرداری اجرا خواهد شد.

کد خبر 418561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.