به گزارش ایمنا، چند هفتهای از بخشنامه جنجالی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی در پنجم اسفندماه سال جاری دولت مبنی بر لغو تورها و خدمات گردشگری بدون هزینه لغوی میگذرد. بر اساس این بخشنامه که در آن شرایط کشور "فورس ماژور" خوانده شده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم خودداری مردم از سفر، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تأسیسات گردشگری موظف به استرداد مبالغ دریافتی از گردشگران بدون اخذ جریمه هستند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جدیدترین اظهار نظر خود در این باره گفت: همچنان بسیاری از مردم شکایت زیادی از آژانسهای مسافرتی به دلیل بازنگرداندن پول تورهای سفرشان دارند که وقتی پیگیر میشویم به این نتیجه می رسیم که مشکل به ایرلاینها مربوط است و آنها از استرداد بلیط طفره میروند.
وی ادامه داد: این در حالی است که بنا بر گزارشهای واصله، با وجود بازگرداندن وجوه دریافتی توسط دفاتر مذکور، برخی از شرکتهای هواپیمایی بر خلاف بخشنامه ابلاغی آن سازمان (در ۵ اسفندماه سال ۹۸) از مسترد کردن وجوه دریافتی به دفاتر فوق استنکاف کرده که این مساله سبب بروز مشکلات عدیده ای برای مسافران و ذی نفعان شده و عملاً دفاتر خدمات مسافرتی را در تنگنا قرار داده و اجرای بخشنامه را دشوار کرده است.
معاون گردشگری کشور اضافه کرد: به دلیل محقق نشدن این بخشنامه، در نامه دیگری به تاریخ ۲۶ اسفندماه خطاب به علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نوشته شد: شیوع ویروس کرونا موجب عدم پذیرش اتباع ایرانی توسط تعداد بسیاری از کشورها و تعلیق برخی از پروازها شده است. همچنین به دنبال گسترش این بیماری در سطح کشور، بسیاری از بستههای سفر که از قبل توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرایی شدن در ایام نوروز برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.
وی تاکید کرد: همچنین در این نامه تاکید کردم، با توجه به مراتب فوق خواهشمند است دستور فرمائید به منظور برون رفت از مشکلات به وجود آمده در راستای همکاری شرکتهای هواپیمایی اقدامات عاجل را به عمل آورند.
منبع: ایرنا
نظر شما