به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا احمدی اظهار کرد: عملیات زیرسازی متروی این شهر جدید حدوه ۸۰ درصد و عملیات روسازی نیز حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد.
وی با اشاره به اینکه این خط ریلی ۱۵ کیلومتری برای تکمیل و بهرهبرداری به چهار هزار تن ریل نیاز دارد، افزود: طبق توافقات انجامشده اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل پس از مرحله تست آزمایشگاهی این هفته به پیمانکار تحویل داده میشود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این خط را ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد: این اعتبار را برای تکمیل بخشهای مختلف نظیر برق، سیگنالینگ، تهویه و ایستگاهها نیاز داریم و تلاش میکنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ مترو را به بهرهبرداری برسانیم.
احمدی گفت: این خط ریلی که در امتداد خط یک مترو شهر اصفهان احداث میشود، دارای سه ایستگاه در شهر جدید بهارستان، راه آهن و سپاهانشهر است و در صورت بهرهبرداری میتواند ۲۷۰ هزار نفر را در روز جابهجا کند.
نظر شما