به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، «عبدالهاشم حسننیا» معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حملونقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: سازمان راهداری به منظور ساماندهی و ایجاد نظم در چگونگی بهرهبرداری و تردد وانتبارها در جادههای برونشهری، ارتقای سطح ایمنی در جادههای کشور، ساماندهی ناوگان وانتبار فعال در حمل و نقل برونشهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانتبارها براساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل انجام شود، همه رانندگان و مالکان وانتبار برای فعالیت در جادههای برونشهری باید اسناد حمل وانت بار از جمله کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه را دریافت کنند.
حسن نیا اظهار کرد: برای رفاه حال متقاضیان، امکان ثبتنام غیرحضوری رانندگان و مالکان وانتبار که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکردهاند با مراجعه به زیر سیستم ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیرحضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir فراهم شده است.
وی گفت: ثبتنام حضوری نیز با مراجعه به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت رانندگان امکانپذیر است.
برپایه این گزارش، برای تسهیل ورود متقاضیان حداقل شرایط و مدارک لازم از رانندگان اخذ میشود. برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد و گواهی عدم سوء پیشینه پس از ثبتنام از متقاضیان اخذ خواهد شد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر یک ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.
حسننیا یادآورشد: اکنون همه زیرساخت های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای فراهم است و از بهمنماه امسال سوخت ناوگان وانتبار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه، تخصیص خواهد یافت.
نظر شما