آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هشتمین ماه از سالجاری تعداد ۳۱۳ مورد حریق و تعداد ۴۷۴ مورد حادثه اتفاق افتاده که با حضور به موقع نیروهای آتش نشان اطفاء و امدادرسانی شده است.
وی افزود: در ماه گذشته اپراتورهای سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تعداد ۳۴ هزار و ۴۵ مورد از تماسهای شهروندان را پاسخگو بودند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از کاهش ۲۵ درصدی آمار حریق در شهر اصفهان در یکسال گذشته(مهرماه ۹۷ تا مهرماه ۹۸) خبر داد و گفت: فرهنگسازی و آموزش، همکاری شهروندان و رعایت نکات ایمنی باعث کاهش این آمار شده است.
وی ادامه داد: در تفکیک تماسهای غیرعملیاتی میتوان گفت تنها ۲۰ درصد تماسها عملیاتی و پیشگیری و ۵۰ درصد مزاحمت با تلفن های عمومی و رایگان است، همچنین خطای تماس پنج درصد موارد را شامل میشود.
آتشپاد گلابی با بیان اینکه میزان مزاحمت تلفنی کودکان ۲۵ درصد است، گفت: روانشناسان معتقدند برخی اختلالات روانی و ضعفهای تربیتی در خانوادهها نقش مؤثری در افزایش مزاحمتها از جمله مزاحمتهای تلفنی دارد.
وی تاکید کرد: گرایش برخی افراد به مزاحمت و آزار دادن دیگران که از آن با عنوان «سادیسم» یاد میشود یکی از علتهای اصلی مزاحمت و آزار دادن دیگران است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۹۵ درصد مزاحمان تلفنی از مشکلات روانی رنج میبرند که امیدواریم با فرهنگسازی میزان این مزاحمتها به حداقل برسد.
نظر شما