به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش با اشاره به روند اجرایی شدن طرح دوچرخه هوشمند در شیراز، اظهار کرد: این طرح پنج ساله است و در گام نخست با ۲۰۰ دستگاه دوچرخه و ۲۶ ایستگاه ثابت کار اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد دوچرخهها در پایان سال ۹۸ به دو هزار دستگاه افزایش مییابد، گفت: تعداد دوچرخهها در پایان دوره پنج ساله به ۱۰ هزار دستگاه و تعداد ایستگاههای ثابت به ۲۵۷ ایستگاه افزایش خواهد یافت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به اینکه جزئیات این طرح به لحاظ حجم سرمایهگذاری و شیوه دقیق اجرا در زمان رونمایی، رسانهای میشود، تصریح کرد: در روشهای قبلی مبدا و مقصد دوچرخه، ایستگاههای ثابت بود و محدودیتهایی در محدوده و زمان تردد وجود داشت، اما در این روش کاربر محدودیتی در مبدا و مقصد و زمان استفاده نخواهد داشت.
زوربخش با بیان اینکه ایستگاههای پیشبینی شده برای دوچرخههای هوشمند ۲۴ ساعته فعال است، اضافه کرد: شهروندان برای ثبتنام در این طرح از -سهشنبه ۲۸ آبانماه- و از طریق اپلیکیشن "بیدود"، میتوانند اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه هزینه ثبتنام و بیمه این طرح در تهران با وجود محدودیت استفاده از دوچرخه در سطح سه منطقه، ۱۵۹ هزار تومان است، افزود: با هدف تشویق شهروندان شیرازی و براساس مصوبه شورا، سوبسید مناسبی در نظر گرفته شده است طوری که شیرازیها با پرداخت ۲۰ هزار تومان میتوانند کد کاربری دوچرخه را دریافت کنند.
معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی باید برای ثبتنام و دریافت کد کاربری تا روز ۲۸ آبان و رونمایی رسمی از طرح، صبر کنند تا بتوانند از سوبسید پیشبینی شده بهرهمند شوند.
زوربخش از در نظر گرفتن تخفیفهایی برای گروههای خاص از بهرهبرداران خبر داد و اطلاعرسانی در این مورد را به آینده موکول کرد و گفت: اضافه شدن اسکوتر و دوچرخههای برقی هم در دستور کار قرار دارد و اگر دوچرخه هوشمند با استقبال خوبی مواجه شود، این سیستمها نیز اضافه خواهد شد.
وی اظهار کرد: نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرهای کشور هفته آینده به مدت دو روز در محل هتل هما و با هدف هماندیشی و بررسی اقدامات مصوب و اجرایی شده، برگزار میشود.
نظر شما