امتداد خطوط بی.آر.تی از سه راه درچه به خیابان شمس‌آبادی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: بعد از ساخت سه خط بی.آر.تی، محور بعدی این خط در شهر اصفهان از ادامه خیابان آتشگاه در سه راه درچه آغاز و تا تقاطع جهاد و خیابان شمس‌آبادی امتداد می‌یابد.

به گزارش ایمنا، علیرضا صلواتی با حضور در اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان پاسخگوی مستقیم تلفنی شهروندان بود.

وی در حاشیه این برنامه، اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری را یکی از اداره‌های مهم برای پاسخگویی به شهروندان عنوان کرد و افزود: این اداره به منزله پلی برای شنیدن بی‌واسطه دغدغه‌های مردم است تا درخواست‌های خود را به صورت مستقیم و بدون رعایت چارچوب‌های اداری مطرح کنند.

صلواتی با بیان اینکه امروز شاهد تماس‌های متعدد شهروندان از همه مناطق شهری اصفهان بودیم، تصریح کرد: موضوع پل‌های عابر پیاده، اصلاح هندسی خیابان‌ها، زمانبندی اتوبوس‌ها، ایمن‌سازی‌ها، تقاضای پارکینگ، مناسب‌سازی برای نابینایان، حضور پلیس راهور در مناطق و ... از جمله موضوعات مختلفی بود که در تماس شهروندان با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ مطرح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان، ادامه داد: زمانی که شهروندان از منزل خارج می‌شوند چه با خودروی شخصی خود باشند چه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، تا پاسی از شب درگیر مسائل ترافیکی هستند که به تبع آن خواسته‌های ترافیکی نیز دارند؛ امیدوارم با همکاری همکارانمان این درخواست‌ها را پاسخ داده و شاهد حمل و نقل روان در شهر همراه با کاهش تصادفات باشیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم رابطه با مردم را بهبود بخشیده و بازخورد اجرایی به مردم بدهیم، گفت: در صورتی که امکان انجام کاری هم وجود ندارد، لازم است دلایل آن برای مردم روشن شود؛ با این وجود تلاش ما این است که بتوانیم همه خواسته‌های شهروندان را پوشش دهیم.

صلواتی اصل اول حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری را افزایش ایمنی تردد در سطح شهر بیان کرد و افزود: در کنار این موضوع لازم است راحتی و آسایش را در سفرهای شهری ایجاد کنیم. امیدوارم بازخورد مناسب را در کوتاه‌مدت به درخواست‌های متنوع مردم داشته باشیم تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری و با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف این برنامه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: پیگیری گسترش شبکه هوشمندسازی شهر، خودروهای ثبت تخلف و تکمیل آن‌ها در مناطق مختلف، تکمیل شبکه دوربین‌ها، یکپارچه‌سازی سامانه پلاک‌خوانی که به برنامه‌ریزی سفر در شهر اصفهان کمک می‌کند از جمله برنامه‌های در دست اقدام این معاونت است.

۲۰۰ اتوبوس شهری تا پایان امسال بازسازی می‌شود

وی با بیان اینکه هم اکنون سه خط ایستگاه بی. آر. تی در سطح شهر اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: همچنین راه‌اندازی دو خط جدید بی. آر. تی را در نظر داریم و امیدوارم تا پایان امسال ایستگاه‌ها و مسیر آن احداث شود، هم اکنون ادامه خط سه بی. آر. تی از میدان امام علی (ع) تا پایانه صمدیه بوده و محور بعدی خط بی. آر. تی نیز از ادامه خیابان آتشگاه و از سه راه درچه آغاز و تا تقاطع جهاد و خیابان شمس‌آبادی امتداد می‌یابد، بخشی از طراحی‌ها در خصوص این خط تکمیل شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

صلواتی با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تصریح کرد: امیدوارم در این موضوع بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال اجرایی کنیم، همچنین پیگیر خرید ناوگان جدید با اعتبار ۲۰۰  میلیارد تومان اوراق مشارکت هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوع زمانبندی و هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی را تا پایان امسال به نتیجه می رسانیم، افزود: نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز در دستور کار داریم و به دنبال تکمیل دو پارک‌سوار مدرن صفه و عاشق آباد هستیم.

آغاز عملیات ساخت سه ترمینال شهری در اصفهان تا پایان سال

وی از دستور کار قرار دادن احداث سه پایانه صمدیه، آیت‌الله غفاری و جنوب غرب خبر داد و گفت: تملک این سه پایانه در حال تکمیل است و تا پایان امسال کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن‌ها به زمین می‌خورد، همچنین دو طرح نرم‌افزاری طرح محدوده ترافیک و طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند که تا آذرماه اجرایی می‌شود در دستور کار است و کمک می‌کند که شهروندان مدیریت سفرهای خود را داشته و از سفرهای اضافه جلوگیری شود.

صلواتی اظهار کرد: در موضوع مترو شروع عملیات اجرایی خط دو از محور خیابان سردار حجازی و مدرس نجفی شروع می‌شود و امیدوارم خط دو طی یک برنامه چهار ساله تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۶۰ تقاطع به سیستم‌های هوشمند مجهز است، خاطرنشان کرد: این تقاطع‌ها همه روزه در حال گسترش است، اصفهان در این زمینه پیشرو بوده و شانه به شانه تهران در حال حرکت است؛  اصفهان در موضوع سامانه‌های هوشمند در بحث کمیت و تعداد، بعد از تهران دوم و بر اساس سرانه، اول است و باز هم در حال گسترش آن هستیم تا بتوانیم شهری قانونمندتر و ایمن‌تر از قبل داشته باشیم.

کد خبر 394977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.