به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا احمدی از تولید اولین ریل ملی تولیدشده کارخانه ذوبآهن، برای استفاده در پروژه قطار برقی بهارستان- اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این خط ریلی با طول ۱۵ کیلومتر (۱۰ کیلومتر به صورت گالری و پنج کیلومتر به صورت روباز) برای تکمیل و بهرهبرداری نیاز به چهار هزار تن ریل دارد که طبق توافقات انجامشده قرار است در چندین محموله ۶۰۰ تنی از سوی شرکت ذوبآهن اصفهان تأمین شود.
وی با تأکید بر اینکه ساخت ریل سبک قطار شهری (ریل ۴۹) برای نخستینبار است که در کشور تولید و عرضه میشود، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از تولید ملی وارد این قرارداد شدهایم و از دو روز گذشته با همکاری شرکت ذوبآهن بهطور رسمی تولید این نوع ریل را شروع کردهایم.
هزینه خرید سه هزار تن ریل ملی به ذوبآهن اصفهان پرداخت شد
احمدی با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه قطار شهری بهارستان-اصفهان را به بهرهبرداری برسانیم،گفت: طبق توافقات انجامشده هزینه خرید سه هزار تن از ریل مورد نیاز بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان توسط پیمانکار داخلی به شرکت ذوبآهن پرداخت و از خروج ارز کشور جلوگیری خواهد شد. اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل هماکنون آمادهشده و در مرحله تست آزمایشگاه قرار دارد و تا تاریخ دهم آبانماه به پیمانکار تحویل داده میشود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: عملیات زیرسازی و روسازی قطار شهری بهارستان بهترتیب ۹۰ و ۲۰ درصد پیشرفت دارد.
وی پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و روسازی پروژه قطار برقی بهارستان- اصفهان را به ترتیب ۹۰ و ۲۰ درصد اعلام کرد و افزود: هماکنون در حال احداث ایستگاه قطار در بهارستان و تکمیل عملیات روسازی هستیم که براساس برنامه تنظیمشده تلاش داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
احمدی اعلام کرد: این خط ریلی که در امتداد خط یک مترو شهر اصفهان احداث میشود، دارای سه ایستگاه در شهر جدید بهارستان، راه آهن و سپاهانشهر است و در صورت بهرهبرداری میتواند ۲۷۰ هزار نفر را در روز جابهجا کند.
به گفته وی با توجه به گزارشهای ارائهشده، عملیات خاکی ایستگاه بهارستان آغاز و دو ایستگاه دیگر در مرحله انتخاب شریک سرمایهگذار قرار دارند.
نظر شما