به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار کرد: فرش ایرانی به خاطر کیفیت، هنر و ذوق خاص خود، مشتریان خاص خود را نیز دارد و صادرات آن به صورت طبیعی همیشه در جریان است.
وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی امکان بازاریابی جدید برای فرش دستباف کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد بازارهای جدید برای فرش دستباف به خصوص در حوزه کشورهای شرق آسیا آغاز شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پیداکردن بازارهای جدید باید با در نظرگرفتن سلایق این بازارها همراه باشد، گفت: باید به سلایق مشتریان بازارهای جدید از لحاظ ابعاد، رنگ و تنوع نقش در نظر گرفته شود که خوشبختانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، این نکته مهم را مدنظر قرار داده اند.
رحمانی ادامه داد: در همین نمایشگاهی که اکنون افتتاح شده نیز توجه به سلایق مشتریان در طراحی و تولید فرش دستباف مشهود است و تولیدکنندگان در این جهت گام برداشته اند.
وی با بیان اینکه با اهمیت دادن به سلایق مشتریان، صادرات فرش دستباف هم می تواند توسعه یابد، افزود: با توجه به این نکته می توانیم برای بازارهایی که به سبب تحریم از فرش دستباف ما محروم شده اند هم جایگزین های خوبی پیدا کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقبال کشورهای دیگر از نمایشگاه بیست و هشتم فرش دستباف ایران، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط تحریمی اما بیشتر از سالهای قبل از نمایشگاه استقبال شد و حضور سفرای کشورهای خارجی نیز نشانگر اهمیت نمایشگاه است.
رحمانی مهمترین مشکل فرش دستباف را تامین مواد اولیه دانست و افزود: تامین مواد اولیه در کنار توجه به بازاریابی کمک می کند تا این هنر صنعت جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
نظر شما