مصطفی صفرخانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رکود در بازار خرید و فروش موتورسیکلت و دوچرخه، رونق را از بازار خدمات این دو محصول نیز گرفته و تقاضا برای ارائه خدمات این دو وسیله نقلیه از ابتدای سال تاکنون با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
وی افزود: در اغلب بازارها افزایش قیمت یک محصول به افزایش میزان تقاضا برای تعمیر همان محصول منجر میشود، اما در بازار دوچرخه و موتورسیکلت این اتفاق نیافتده است و از زمان افزایش قیمت موتورسیکلت و دوچرخه حجم تقاضا برای تعمیرات این دو محصول نیز کاهش پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه خدمات دوچرخه و موتور سیکلت کشور با بیان اینکه موتورسواران و دوچرخهسواران از وضعیت مالی مناسبی برخورداری نیستند، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت اجناس و لوازم تعمیرات موتورسیکلت و دوچرخه موجب کاهش میزان تقاضا برای ارائه خدمات تعمیرات در این حوزه شده و بازار خدمات دوچرخه و موتورسیکلت کشور در رکود به سر میبرد.
صفرخانی اضافه کرد: زمانی که به قشر موتورسیلکت سوار جامعه فشار اقتصادی بیشتری وارد شود، گذراندن زندگی و امرار معاش برای آنها در اولویت است و برای رفتن به سر کار نیز به جای موتورسیکلت از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس استفاده می کنند؛ در حقیقت موتورسواران به جای هزینه کردن برای تعمیر وسیله نقلیه خود، برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برنامه ریزی میکنند.
وی ادامه داد: اگر قیمت دوچرخه ارزان باشد همه بچهها در خانوادههای ایرانی میتوانند دوچرخه داشته باشند، اما با توجه به قیمت این محصول در بازار و افزایش چشمگیر آن نسبت به سالهای گذشته، تنها عده خاصی از مردم تمکن مالی برای خرید این کالا را دارند.
رئیس اتحادیه خدمات دوچرخه و موتورسیکلت کشور گفت: افزایش قیمت دلار بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت محصولات و خدمات دوچرخه و موتور سیکلت داشته زیرا با افزایش نرخ دلار قیمتها افزایش مییابد اما کاهش نرخ دلار قیمت ها را پایین نمیآورد و علت آن هم نبود نظارت بر این بازار است.
نظر شما