به گزارش ایمنا، علی زینتبخش در رابطه با طرح شهرداری الکترونیک، اظهار کرد: شهرداری الکترونیک در جهت تسهیل روند اداری، اصلاح فرآیندهای پاسخگویی، افزایش شفافیت، سلامت اداری، افزایش و دقت ارائه خدمات و ایجاد وحدت رویه در حوزههای مختلف و تحقق شهر هوشمند و خلاق است.
وی با بیان اینکه زیرساختهای شهرداری الکترونیک در راستای شعار شهر هوشمند و خلاق در منطقه ۱۲ آمادهسازی شده است، افزود: طرح شهرداری الکترونیک توسط شهرداری مشهد برای نخستینبار در کشور اجرا میشود و منطقه ۱۲ به عنوان پایلوت در مشهد برای این طرح انتخاب شده است.
زینتبخش خاطرنشان کرد: شهرداری الکترونیک در حال حاضر در پنج حوزه عمران و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فضای سبز، فرهنگی و هنری و ارتباط مردمی با ارائه ۴۸ خدمت به شهروندان آغاز شده است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن این طرح سایت و نرمافزار ویژهای طراحی شده است، تصریح کرد: زیرساختهای لازم برای آموزش به شهروندان در خصوص پیگیری درخواستها با حضور کارشناسان مربوطه در ساختمان اداری منطقه ۱۲ مهیا شده است که طی آن شهروندان با شماره تلفن همراه و کدملی وارد سامانه میشوند و بعد از ثبت درخواست، طبق جدول زمانی مشخص، پاسخ خود را دریافت میکنند.
وی گفت: شهروندان میتوانند با مراجعه به درگاه اینترنتی ec.mashhad.ir و ثبت درخواست خود طی یک فرآیند معلوم و زمان مشخص از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.
زینتبخش با بیان اینکه شهرداری الکترونیک به منظور ارائه تمامی خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری اجرایی شده است، اظهار کرد: هرگونه تغییر و تحول در جامعه در ابتدا با مشکلاتی مواجه خواهد بود که امیدواریم با نظرسنجی و انتقاد سازنده، درصد نسبی رضایتمندی شهروندان این مرحله گذار، سپری شود.
نظر شما