به گزارش ایمنا، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی دارای دو هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز است، اظهار کرد: اتوبوسهای گازسوز هفت مخزن CNG دارند که سالانه روی این مخازن تستهای چشمی و سه سال یک بار تستهای هیدرواستاتیکی انجام میشود. این مخازن دارای تاریخ انقضا هستند و زمانی که تاریخ انقضاء فرا میرسد اتوبوس مجاز به سوختگیری نیست. تحت این شرایط مخازن باید جابهجا و تعویض شوند.
تعویض مخزن ۷۱ دستگاه اتوبوس
وی با بیان اینکه با همکاری ستاد CNG کشور، تحویل ۵۰۰ دستگاه CNG صورت جلسه شد، گفت: در هفته گذشته ۱۰۰ دستگاه و در هفته جاری ۱۰۰ دستگاه دیگر تحویل گرفته شد؛ این ۲۰۰ دستگاه CNG به صورت رایگان به بخش خصوصی تحویل داده شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: با این ۵۰۰ مخزن CNG، ۷۱ دستگاه اتوبوس تعویض مخزن خواهند شد.
سنندجی با تاکید براینکه تا پایان سال، ۴۳۰ دستگاه اتوبوس به سن فرسودگی خواهند رسید که باید مخازن آنها تعویض شود، تصریح کرد: امیدواریم قبل از سال مابقی مخازن تحویل داده شوند و همچنین مخازن CNG اتوبوسهای گازسوز شرکت واحد نیز تعویض شده باشند.
وی در مورد نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوسها، گفت: برای شمارهگذاری اتوبوسهای دارای استاندارد یورو ۴ به بالا، نصب فیلتر دوده اجباری است؛ همچنین هماهنگیهای لازم جهت خرید فیلتر برای اتوبوسهای خارج از این استاندارد انجام شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: درحال حاضر ۵۰ فیلتر دوده بر روی اتوبوسها نصب شده است و با نوسازی اتوبوسها دیگر احتیاجی به نصب فیلتر وجود نخواهد داشت.
نظر شما