به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه در روند نوسازی مینیبوسهای فرسوده طی دو سال گذشته تمامی مینیبوسهای پایتخت با وَن و تاکسی جایگزین شدند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت به وجود آمده برای تامین مینیبوس، احیا و راهاندازی خطوط مینیبوس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.
وی از شناسایی ۴۸ خط مینیبوس در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: ۱۱۷ دستگاه مینیبوس خریداری شده در چهار خط راهاندازی شده مینیبوس بهکارگیری شدهاند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران سه خط راهاندازی شده را در محورهای میدان شهید کلاهدوزان- بلوار هجرت، میدان رسالت - کوهک، پایانه مترو وردآورد- دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد.
سنندجی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید خریداری شده در خط یک و هفت سامانه اتوبوسهای تندرو بهکارگیری شدهاند، تصریح کرد: اتوبوسهای تندرو نقش بسیار پررنگی در جابهجایی شهروندان دارند، بهگونهای که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر توسط خط هفت و ۲۵۰ هزار مسافر بهوسیله خط یک BRT جابهجا میشوند.
وی در پاسخ به درخواست شهروندان مبنی بر فعال کردن سیستمهای خنککننده BRT خاطرنشان کرد: تمامی اتوبوسهای دوکابین سامانه تندرو، مجهز به کولر و سیستم خنککننده هستند و تنها ٧٠٠ دستگاه اتوبوس تککابین در پایتخت کولر ندارند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: تمامی اتوبوسها در ابتدای خط با کولر روشن حرکت میکنند، اما ممکن است در حین حرکت به دلیل فرسودگی و حجم فشار وارده، کولر آن خراب شود که در این موارد نیز نمیتوان در لحظه اتوبوس را از خط خارج کرد و باید تا پایان خط ادامه مسیر داده و سپس از خط خارج شود.
نظر شما