۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸

در ۳ ماه نخست سال جاری

طلاق در استان اصفهان، ۲۰/۴ درصد کاهش یافت

ثبت یک طلاق به ازای 7 ازدواج در استان اصفهان
طلاق در استان اصفهان، ۲۰/۴ درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایمنا‌: مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان از کاهش ۲۰/۴ درصدی طلاق در سه ماه نخست سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمود علی‌پور تعداد ازدواج ثبت شده در ثبت احوال استان اصفهان را ۱۳ هزار و ۱۸۲ واقعه در ۳ ماه نخست سال جاری عنوان کرد و افزود: در همین مدت، تعداد یک هزار و ۹۱۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰/۴ درصد کاهش داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به آمار ثبت شده طلاق و ازدواج در استان اصفهان، نسبت این دو واقعه عدد ۸۸/۶ است، یعنی به ازای هر ۸۸/۶ ازدواج صورت گرفته، یک طلاق در استان اصفهان به ثبت رسیده که این عدد تقریبا با معدل کشوری در سال گذشته برابر است.
مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان، با بیان اینکه در سه ماه اول امسال، تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر ولادت در استان اصفهان در مدت قانونی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این تعداد ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹/۰ درصد یعنی معادل ۱۲۵ نفر افزایش داشته است که از این تعداد، ۹ هزار و ۳۶۵ نفر نوزاد پسر و ۸ هزار و ۸۴۲ نفر دختر بوده و ۷۵/۸۹ درصد از مجموع متولدین استان اصفهان در جمعیت شهری ثبت شده‌اند.
محمود علی‌پور، با اشاره به ثبت ۶ هزار و ۳۴۶ نفر فوت در سه ماه ابتدای سال جاری در استان اصفهان، ۷۷/۸۸ درصد از مجموع فوت‌های ثبت شده را مربوط به جمعیت شهری استان عنوان کرد و اظهار داشت: آمار فوت شده‌های استان اصفهان در ۳ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹۵/۰ درصد کاهش داشته است و از مجموع موارد ثبت شده، ۳ هزار و ۴۴۳ نفر مرد، ۲ هزار و ۵۰۲ نفر زن و ۴۳۰ نفر نامشخص بوده است.
وی به فراوانی انتخاب نام‌ نوزادان دختر و پسر در سه ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: فراوانی نام‌ها در این مدت در استان اصفهان برای پسران به ترتیب امیرعلی، علی، ابوالفضل، امیرحسن و محمد علی و برای دختران، فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و نازنین زهرا بوده است.
/۱۸

کد خبر 37961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مشاور خانواده IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    با گرفتن مبلغ یارانه ها وضعیت اقتصادی خانواده ها خیلی خوب شده پس طلاق هم کمتر اتفاق افتاده .

    پاسخ سایت: 0

  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    نود وپنج درصدمردم از نظر روحيه خرابي دارندوهمين روحيه خراب منجر به اختلافات زن وشوهرهاي جوان وبعد طلاق پس مسئولين بايد امكانات تفريحات سالم شاد وخنده را بين مردم رواج داده تا كمي مردم ارامش راحس كنند درضمن رود خانه زاينده رود هم كه يك حق كوچكي ازمردم اصفهان هست را به شهرهاي ديگر نبرند وشهرهاي ديگر را اباد كنند بعد هم بگويند اصفهانيها خسيسند روحيه مردم اصفهان رابا بازگردان اب زاينده رود به انها باز گردانيد

    پاسخ سایت: 0

  • 1 IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    95 در صد مردم روحیه خرابی دارند؟؟؟ ببخشید این آمار را از کجا آوردی عزیزم؟ بعدشم چرا همه چیزا به زاینده رود ربط می دهید. بیکاری، الافی، در آمد کم، عدم تمکین، برآورده تکردن خواسته های زوجین،مشکل مسکن، و وووو اینا مشکل طلاق نیس بنظرتون

    پاسخ سایت: 0