محمد رضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت عمرانی ایستگاههای خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر روند ساخت ایستگاهها و تونل غربی خط دو قطار شهری با قدرت ادامه دارد و در تلاش هستیم حفاری تونل شرقی خط دو مترو هرچه سریعتر انجام شود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با اشاره به برنامهریزی صورت گرفته برای حفاری تونل شرقی بخش دوچشمه، عنوان کرد: در روزهای آینده، حفاری تونل شرقی بخش دو چشمه خط دو قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان آغاز میشود.
بنکدار هاشمی با اشاره به آغاز عملیات حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری اصفهان در اسفندماه سال ۹۷ گفت: در حال حاضر دستگاه حفاری بیشتر از ۱۵۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنتگذاری کرده و عملیات عمرانی این تونل نیز انجام میشود.
وی با اشاره به آغاز حفاری تونل شرقی، تصریح کرد: در آیندهای نزدیک، عملیات حفاری تونل از سمت غرب در دو جبهه و به صورت تک چشمه آغاز میشود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ نفر در دو شیفت کاری در پروژههای قطارشهری اصفهان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: در حال حاضر فعالیت عمرانی پنج ایستگاه خط دو قطارشهری اصفهان از جمله دارک یا شهرک امام حسین(ع) ، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله آغاز شده است.
بنکدار هاشمی عنوان کرد: خط دو شرقی_غربی مترو اصفهان طول حدودا ۲۴.۷ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه دارد، این خط از ایستگاه دارک یا شهرک امام حسین(ع) آغاز و به ایستگاه میدان شهدای خمینیشهر ختم میشود، در فاز نخست عملیات اجرایی، ۱۴.۶ کیلومتر از خط دو قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک تا ایستگاه مدرس نجفی اجرایی میشود.
وی با اشاره به ویژگیهای اصلی تونلهای مکانیزه، گفت: استفاده از دستگاه حفاری تونل و ساخت تونلهای مکانیزه در زمان حرکت و ساخت تونل زیر زمینی، مشکل قطع درختان و جابهجایی تأسیسات را حین حفاری تونل کاهش میدهد.
نظر شما