مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ایستگاههای اتوبوس شهری اصفهان همواره تبلیغات شهری به صورت مستمر در قالب چاپ و نصب بنر انجام پذیرفته است، اما در دوره آخر مربوط به این تبلیغات که در مهرماه شاهد آن بودیم، تصمیم گرفته شد تا از چاپ و نصب این تبلیغات صرفنظر و از رسانههای جایگزین بهره ببریم.
وی افزود: در این راستا پنج هزار متر مربع بنر که به صورت ماهانه چاپ میشد را از چرخه چاپ و نصب خارج کردیم تا از آلودگیهای زیست محیطی ناشی از این مواد جلوگیری شود.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به مذاکرات و توافقات زیستمحیطی انجام شده بین شهرداری اصفهان و سایر نهادهای متولی در موضوع حفظ محیطزیست گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده بین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اداره کل محیط زیست استان اصفهان و امضاء تفاهمنامه به جهت گسترش تعاملات چند جانبه، اقدامات فرهنگی و آموزشی چشمگیری در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: در سال گذشته نیز تلاشهای مستمری به جهت تشویق شهروندان به استفاده هر چه بیشتر از امکانات حمل و نقل عمومی انجام گرفت که اجرای تبلیغات شهری با مضمون استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و اجرای ویژه برنامههای شهری با محتوا و مضمون آموزشی نمونههایی از این تلاشها بوده است.
رشیدی ادامه داد: اجرای مانور شهری «نه به خودروهای تک سرنشین» همزمان با آغاز سال تحصیلی، توزیع کتابچههای آموزشی در ایستگاههای مترو و اتوبوس، اجرای تبلیغات شهری با موضوع تشویق شهروندان به گسترش فضای سبز و پرورش گل و گیاه در محیطهای مسکونی و ارائه آموزشهای مثمرثمر در ویژه برنامهها با هدف اصلاح الگوی مصرف انژی در خانه و محل کار از جمله اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در هفته درختکاری افزود: در اسفندماه و همزمان با هفته درختکاری تمامی مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان شاهد اجرای ویژه برنامههای متعدد و متنوعی همچون توزیع بیش از هفت هزار عدد مداد قابل کاشت در بین دانش آموزان، اجرای ویژه برنامهای با عنوان درخت روح زندگی، برگزاری همایش گنجینه سبز با هدف شناسایی نقش گردشگری در حفظ پوشش گیاهی، اهداء نهال گل به اهداءکنندگان خون در سازمان انتقال خون، برگزاری جشنواره تفریحی مهر ماندگار با هدف ترویج فرهنگ درختکاری به ویژه در بین کودکان و نوجوانان، اختصاص مجموعه گالری شهری به تبلیغات با موضوع درخت کاری و حفظ فضای سبز، کاشت درخت در مراکز درمانی سطح شهر و دهها عنوان برنامه فرهنگی بود.
نظر شما