محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در سال ۹۷ روزانه یک هزار و ۱۰۱ مورد تماس تنها با شماره تلفن ۱۲۵ برقرار شده که به طور میانگین ۱۴۰ مورد از این تماسها عملیاتی و ۹۶۰ مورد دیگر شامل تماسهای غیرعملیاتی از جمله مشاوره، خطای تماس، تماس نا به جا با استفاده از تلفنهای عمومی و رایگان، ایجاد مزاحمت توسط کودکان و سایر افراد با تلفنهای شخصی و ثابت بوده است.
وی ادامه داد: از کل تماس های دریافتی، تنها ۱۵ درصد عملیاتی و ۸۷ درصد غیرعملیاتی است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تماسهای عملیاتی به دو قسمت تقسیم میشود افزود: ۸۴ درصد تماسها منجر به انجام عملیات واقعی میشود و تماسهای غیر عملیاتی ۱۶ درصد موارد را شامل میشود؛ به طور مثال تماس برقرار و حادثه اعلام میشود، نیروهای سازمان به محل اعلام شده اعزام شده، اما با آدرس غیرواقعی مواجه میشوند.
وی تصریح کرد: در تفکیک تماسهای غیرعملیاتی میتوان گفت تنها ۲۰ درصد تماسها عملیاتی و پیشگیری و ۵۰ درصد مزاحمت با تلفن های عمومی و رایگان است، همچنین خطای تماس پنج درصد موارد را شامل میشود.
گلابی با اعلام اینکه میزان مزاحمت تلفنی کودکان ۲۵ درصد است گفت: روانشناسان معتقدند برخی اختلالات روانی و ضعفهای تربیتی در خانوادهها نقش مؤثری در افزایش مزاحمتها از جمله مزاحمتهای تلفنی دارد.
وی تاکید کرد: گرایش برخی افراد به مزاحمت و آزار دادن دیگران که از آن با عنوان «سادیسم» یاد میشود یکی از علتهای اصلی مزاحمت و آزار دادن دیگران است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۹۵ درصد مزاحمان تلفنی از مشکلات روانی رنج میبرند که امیدوارم با فرهنگسازی میزان این مزاحمتها به حداقل برسد.
وی اظهار کرد: درخواست ما از شهروندان این است که از مورد شوخی قرار دادن سامانه ۱۲۵ آتش نشانی پرهیز کنند چرا که سرمایه انسانی و هزینهها به سمت حادثهای میرود که در واقع وجود ندارد.
نظر شما