۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

ایران از نظر مقالات و استنادات جایگاه نخست خاورمیانه را دارد

نشست معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
ایران از نظر مقالات و استنادات جایگاه نخست خاورمیانه را دارد

کاشان - نشست معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پنج شنبه ۲۰ دی ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست، گزارشی از ۴۰ سال تولیدات علمی در علوم سلامت زیست پزشکی را ارائه کرد.

 رضا ملک زاده، با اشاره به رتبه نخست ایران بعد از انقلاب در همه پایگاه های علمی از کشورهای منطقه گفت: ایران از نظر مقالات و استنادات جایگاه نخست را در خاورمیانه و شمال آفریقا دارد و در بین تمامی کشورهای اسلامی نیز رتبه اول را داراست.

وی افزود: کیفیت تولید علم در ایران رشد سریع تری نسبت به کمیت آن داشته است این در حالی است که اعتبارات پژوهشی در کشور پایین است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه ایران با ۱۱۱۵ پژوهشگر رتبه بالاتری نسبت به پاکستان و ترکیه دارد، تصریح کرد: بایستی از ظرفیت نیروها در کشور استفاده کنیم و از مهاجرت نخبگان و پژوهشگران جلوگیری کنیم.

ملک زاده گفت: ایران ۳۱ رتبه ارتقاء در زمینه نوآوری در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ داشته است.

وی، با اشاره به فراهم سازی زیرساخت ها در چند سال اخیر، افتتاح ۱۱ آزمایشگاه جامع تحقیقات و ۱۰ اتاق تمیز و آغاز ساخت ۱۰ آزمایشگاه جامع تحقیقات را از جمله این موارد نام برد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی کاشان، خواستار فعالیت بیشتر اعضای هیات علمی شد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیشترین اعضای هیات علمی را در گروه بالینی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست، با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهداء گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حوزه درمان و سلامت سرآمد است.

ابراهیم کوچکی، به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی کاشان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیشترین اعضای هیات علمی را در گروه بالینی دارد.

وی، خواستار حمایت های بیشتر وزارت بهداشت در زمینه تحقیقات و پژوهش شد و افزود: ابتدا باید آمایش ظرفیتی منطقه کاشان را بشناسیم و بعد اقدامات مختلف را انجام بدهیم.

کوچکی، به ظرفیت های کاشان در زمینه گل و گلاب، گیاهان دارویی، نانو و ... اشاره کرد و خواستار موافقت با راه اندازی دانشکده داروسازی در دانشگاه شد.

وی، ضمن اشاره به استقبال از پژوهشگران و نوآوران، خواستار تلاش همه اعضای هیات علمی برای سرآمدشدن در امر تحقیقات و پژوهش شد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای پنج مجله علمی پژوهشی و ۱۰ مرکز تحقیقات است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این جلسه، گزارش عملکرد پژوهشی دانشگاه را ارائه کرد.

حمیدرضا بنفشه، با اشاره به ۲۱۲ عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای پنج مجله علمی پژوهشی و ۱۰ مرکز تحقیقات است.

وی، دو ماهنامه فیض علمی-پژوهشی،  Archives of Trauma Research  ISINursing and Midwifery Studies ISI،  International Archives of Health Sciences و Archives of Biomedicineرا مجله های علمی پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مراکز تحقیقات تروما، فیزیولوژی، علوم تشریح و بیوشیمی و تغذیه در بیماری­ های متابولیسم را جزء مراکز دارای موافقت قطعی این دانشگاه برشمرد و مراکز تحقیقات پرستاری تروما، عوامل اجتماعی مرتبط سلامت، گامتوژنزیس، مدیریت اطلاعات سلامت، بیماری­های اتوایمیون و تحقیقات بیماری­ های عفونی را از دیگر مراکز بیان کرد.

کد خبر 364200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.