به گزارش خبرنگار ایمنا، آزیتا شهریاری امروز _ سه شنبه ۱۱ دی ماه_ در میزگرد بررسی آسیبهای اجتماعی در مدارس با عنوان "در حاشیه مدارس" که به میزبانی خبرگزاری ایمنا برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که آسیبهای دانشجویی را بررسی میکنیم بخشی از این آسیبها به دوران دانش آموزی بر میگردد؛ متاسفانه کارگاه های آموزشی وجود ندارد تا اختلالات کودکان در دوران دبستان شناسایی و در بخش کلان برای رفع آن چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: قوانین سختگیرانه ای که در برخی مدارس خاص برای ثبت نام کودکان گذاشته می شود به خانواده و دانش آموز استرس وارد میکند و این تفکر در کودکان ایجاد می شود که موفقیت آنها در آینده وابسته به تحصیل در یک مدرسه خاص است.
کارشناس امور اجتماعی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل پیشگیری است ولی اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد. اگر دانش آموز اطلاعاتی که نیاز دارد را از خانواده و یا مدرسه دریافت کند، دیگر به دنبال جواب سوالهای خود در شبکههای اجتماعی و گروه دوستان نیست و بسیاری از آسیب ها کنترل خواهد شد. آموزش و پرورش باید به تغییر نگرش و رفتار دانش آموزان کمک کند. این تغییر نگرش نیاز به مشارکت بخش های مختلف و کمک و یاری ارگان ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی دارد.
نظر شما