مشق شب حذف نشده است/ تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب

معاون آموزش ابتدایی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران جوان برتر گفت: حذف تکلیف شب نداشتیم بلکه جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق شب که رونویسی بود را طراحی کردیم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران جوان برتر که در مدرسه یاس نبی منطقه هفت تهران برگزار شد اظهار کرد: اولین و ابتدایی‌ترین جلوه خلاقیت در کودکان نوشتن داستان است، برای تقویت این خلاقیت از ابتدای سال ۹۷داستان‌نویسی را جایگزین پیک نوروزی در تعطیلات نوروزی نمودیم تا دانش آموزان باعلاقه و با تعامل با والدین خود اقدام به نوشتن، گفتن، نقل و یا خلق داستان کنند.

وی ادامه داد: قرآن با نقل داستان‌های گوناگون درآیات قرآنی، قصه‌گویی را به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر تربیتی معرفی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش از ایجاد خانه‌های اسباب‌بازی در مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از اسباب‌بازی در مدارس به‌عنوان یکی از روش‌های آموزش مهارت‌ها، زمینه خلاقیت را در دانش آموزان تقویت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برعکس برداشت اشتباهی که صورت گرفته، چیزی به‌عنوان حذف تکالیف نداریم بلکه آنچه صورت گرفت، جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق سنتی بود تا دانش آموزان به‌جای صرف وقتشان برای مشق نویسی به فراگیری مهارت‌های زندگی در کنار والدین بپردازند، لذا با این کار خواستیم از مشق نویسی های حافظه محور به سمت انجام تکالیف مهارت محور تغییر مسیر دهیم تا یادگیری دانش آموزان از طریق دست ورزی و مهارت‌آموزی اتفاق بیفتد.

حکیم زاده افزود: با اجرای طرح جابر در ابتدایی بارقه‌های امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبری را محقق سازیم و تلاش داریم دانش آموزان به سمت تفکرات خلاق بروند.

وی گفت: مادامی‌که چنین سرمایه‌های ارزشمندی مانند دانش آموزان داریم به آینده کشور امیدواریم.

کد خبر 361470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصح IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    0 0
    مشق شب حذف نشده است بلکه تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب سنتی شده است حساسیت نسبت به مشق شب از طرق صاحبان انتشارات میلیاردی کتاب هاب کمک آموزشی گاج و قلم چی و .... که منافع خود را در خطر می بینند دامن زده شده است و برای از بین نرفتن منافع خود دست به دامن علمای غیر مختصص در حوزه تعلیم و تربیت شده اند.