به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان عصر امروز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان اظهار کرد: مطالعات زیادی در مورد اثرات اقتصادی واجتماعی میزبان بودن شهرها در برگزاری رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و ورزشی انجام شده و یکی از مزیتهای برگزاری رویدادها و نمایشگاهها این است که افراد درک خوبی از شهر میزبان پیدا کرده و آنجا را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب میکنند.
وی افزود: امروزه در دنیا حاکمیتهای محلی و شهرداریها از رویدادهای اقتصادی که در شهرها برگزار میشود به عنوان ابزار بازاریابی شهری بهره میبرند تا سرمایهگذاران را جذب کنند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان ادامه داد: براساس تحقیقات انجمن جهانی نمایشگاهی، شهرهای بزرگ از لحاظ استانداردهای شهرنشینی و امکانات رفاهی برابرند و برگزاری رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و نمایشگاهی است که موجب برندسازی و متمایز شدن شهرها نسبت به یکدیگر میشود.
یارمحمدیان گفت: استان اصفهان میتواند به دلیل وجود زیرساختها و پروژههای در حال تأسیس نمایشگاهی، رویدادهای نمایشگاهی را در سطح جهانی برگزار کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان دیگر پتانسیل اصفهان را صنعت فرش این شهر عنوان کرد و گفت: جدای از اینکه فرش ارزش اقتصادی دارد در دنیا به عنوان یک میراث فرهنگی در نظر گرفته میشود و این پتانسیلی است که نشان میدهد اصفهان میتواند نمایشگاه جهانی فرش را برگزار کند.
یارمحمدیان ادامه داد: شهرت فرش اصفهان و کیفیت و رنگ فرش تولید شده در این شهر، شخصیتهای اصفهانی موثر در این هنر و تولید کنندگان اصفهانی، پتانسیل بالقوه این شهر برای برگزاری نمایشگاه جهانی فرش است.
وی تاکید کرد: نمایشگاه فرش اصفهان میتواند جهانی شود و امیدواریم در آیندهای نزدیک بتوانیم نمایشگاهی در سطح منطقه برگزار کنیم.
نظر شما