به گزارش خبرنگار ایمنا، فتاح رمضانعلی صبح امروز (پنجشنبه) در کارگروه مشترک و تخصصی ساماندهی مشاغل و میادین شهرداریهای کشور اظهار کرد: ضوابط تشخیص مزاحمت در اجرای تبصره ماده یک همچنین ماده شش آییننامه ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم شهری تدوین شده است و با ابلاغ وزیر کشور برای شهرداریهای کشور لازمالاجرا است.
وی با اشاره به ماده یک تعریف مزاحمت تصریح کرد: هرگونه فعالیتی که سلامت، آسایش و ایمنی شهروندان یا ساکنان را برهم بزند مشمول این ماده است؛ مزاحمتها میتواند به دو گروه مزاحمت عام که سبب ایجاد اختلال در آسایش گروه یا جمع کثیری از شهروندان میشود و مزاحمتهای خاص که سبب ایجاد اختلال برای ساکنان و یا افرادی که در مجاورت فعالیت قرار دارند، تقسیمبندی شود.
دبیر کارگروه مرکز مدیریت عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی شهرداریهای کشور ادامه داد: سروصدا، لرزش، بوی زننده، تنگ کردن راه دسترسی، دود و ذرات گرد و غبار، انتقال حرارت و نور خورشیدی را از مصادیق مزاحمت است.
رمضان علی با اشاره به ماده چهار ضوابط تشخیص مزاحمت تصریح کرد: ماده چهار در خصوص درخواست یا شکایات است که در مورد مزاحمتهای خاص وجود شاکی برای رسیدگی به موضوع مزاحمت الزامی است، همچنین درخواست یا شکایت میتواند به صورت کتبی از طریق سامانههای قانونی یا مراجعه حضوری به شهرداری باشد؛ در مورد مزاحمتهای عام اعلام مدیران شهری، اطلاعیههای دستگاهها میتواند مبنی رسیدگی به مزاحمت باشد.
وی با اشاره به ماده پنج تشخیص مزاحمت گفت: تشخیص مزاحمت با تشکیل پرونده و انجام بازدید محلی و بررسی مدارک و مستندات و تطبیق شرایط با مقررات بر اساس دانش و مهارت کارشناس انجام میشود.
دبیر کارگروه مرکز مدیریت عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی شهرداریهای کشور اظهار کرد: بر اساس ماده سه شرایط احراز کارشناسان شهرداری، داشتن حداقل لیسانس در رشتههای مرتبط، داشتن سابقه کار در امور مرتبط و گذراندن دورههای آموزشی برابر سرفصلهای مورد تأیید کارگروه ملی، میباشد.
نظر شما