احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اقدام به طراحی و نصب پوستر و کات استندهای تبلیغاتی با دو موضوع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و لزوم مراقبت رانندگان در هنگام عبور و مرور دانشآموزان کرد.
وی با اشاره به اختصاص تبلیغات شهری شامل ۳۰۰ تابلو و ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان گفت: در ستاد مهر تصمیم گرفته شد که مردم به استفاده از مترو، BRT و اتوبوس تشویق شوند که در این راستا کتابهای خودخوان با موضوع فرهنگ شهروندی در روزهای شنبه و یکشنبه در ایستگاههای مترو توزیع شد.
رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این کتابها روزهای دوشنبه و سهشنبه نیز در ایستگاههای اتوبوس BRT توزیع میشود؛ جامعه هدف این طرح بیشتر دانشآموزان هستند و بیش از ۲۰ هزار جلد از این کتابها در بین شهروندان اصفهانی توزیع میشود.
رضایی به سایر برنامههای اداره توسعه فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: مانور نمایشی «نه به خودروی تک سرنشین» نیز از روز یکشنبه اول مهرماه آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در این مانور شش گروه نمایشی که هر کدام شامل ۴ هنرمند است با حضور بر سر چهارراههای پرتردد شهر اصفهان از جمله چهارراههای آیتالله طالقانی، تختی، آپادانا، نظر، پل آذر، پل فردوسی و ... در هنگامی که چراغ راهنمایی قرمز میشود به ایفای نمایش پرفورمنس پرداخته و با قرار دادن تابلوی «نه به خودروی تک سرنشین» به رانندگان این خودروها کتابچه ترافیکی اهدا میکنند و از آنها میخواهند در ساعات پرترافیک به جای استفاده از خودرو تک سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. این مانور تا روز چهارشنبه در چهارراههای پرتردد ادامه دارد.
رضایی اظهار کرد: با اختصاص ۳۰۰ تابلو و ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس به پیامهای مرتبط با حمل و نقل عمومی و توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی بین مردم، فضای فرهنگسازی در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی و مراقبت از دانشآموزان در شهر اصفهان حاکم شده است.
نظر شما