به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، علیرضا عسگری در نشست سراسری روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: خدمت خوب در حوزه دندانپزشکی، خدمت با کیفیت و در زمان مناسب است تا مانع از ایجاد هزینههای دیگر شود. این دیدگاه، هم نگاهی بهداشتی و هم نگاهی درمان محور به این حوزه است. اگر مردم خدمات با کیفیت و در زمان مناسب دریافت کنند، از بسیاری از هزینه ها ناشی از بیماری های آتی جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات قابل توجه در حوزه دندانپزشکی، عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت ها در تهران همچون شهرستانها با رویکردی مثبت دنبال میشود. این نظارتها به هیچ عنوان به معنی نادیده گرفتن خدمات این حوزه نیست، بلکه دیدگاه در این زمینه اصلاح امور و ایجاد ذهنیت درست میان مردم و ارائه دهندگان خدمت و حذف تخلفات است.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه ١٩٠همچنان شنوای درخواستها و شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی است، تصریح کرد: در مجموع، سه انتظار از مسئولان این حوزه وجود دارد؛ اول اینکه محور حرکت باید به سمت ایجاد مدیریت واحد باشد. دوم آنکه باید روسای دانشگاهها و معاونان آنها در یک تکلیف وجدانی و فراتر از آییننامه، امر نظارتها در حوزه دندانپزشکی را حمایت و پیگیری کنند. انتظار سوم نیز این است که از طریق سامانه ۱۹۰ شکایات شنیده و دنبال شود، چراکه این موضوع هم به نفع مردم و هم به نفع سیستم ارائه خدمات برای ایجاد فضای اعتماد میان مردم و ارائه دهندگان خدمت است.
نظر شما