به گزارش ایمنا، محمدرضا موسوی خواه که در حاشیه رونمایی از نسل جدید کارتخوانهای عرضه سوخت در جمع خبرنگاران سخن میگفت درباره اینکه آیا مردم باید در انتظار سهمیهبندی بنزین یا افزایش قیمت سوخت باشند، گفت: من تصور نمیکنم چنین موضوعی پیش بیاید، اکنون ۱۱ سال از عمر تجهیزات پیشین میگذرد و قطعات سختافزاری آن به هیچ عنوان پیدا نمیشود، همچنین هزینه نگهداری آنها بسیار گزاف است. بیش از ۶ ماه است که دنبال آن هستیم تا این تجهیزات را روز آمد کنیم، به گونهای که برای دولت بار مالی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه کارت سوخت، مقدار مصرف را در کشور مدیریت میکند افزود: استفاده از کارت سوخت موضوعی است که در قانون توسعه حمل و نقل عمومی کشور بر آن تاکید شده و در همه جایگاهها، سوختگیری باید الزاما با کارت سوخت انجام شود، همچنین کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کردهاند باید به مراکز نواحی شرکت پخش مراجعه کنند تا رمز برایشان آزاد شود. شاید در آینده شرایط را به گونهای فراهم کنیم که در زمان نخستین سوختگیری با کارت سوخت شخصی، رمز برای صاحب کارت آزاد شود.
این مقام مسئول با اشاره به میزان واردات بنزین گفت: در سه ماه نخست امسال باید روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین وارد میکردیم، اما این رقم به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز رسید و همواره تلاش میکنیم حجم واردات را به حداقل برسانیم.
وی درباره تولید و توزیع بنزین سوپر هم گفت: در تولید و توزیع بنزین سوپر هیچ مشکلی نداریم، تنها تفاوت میان بنزین یورو ۵ و بنزین سوپر در ۴ عدد اکتان است، به این ترتیب که بنزین یورو ۵ با عدد اکتان ۹۱ و بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۵ تولید میشود.
موسوی خواه میزان توزیع بنزین سوپر در کشور را ۳,۵ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این رقم ممکن است گاهی بیشتر یا کمتر شود.
وی تفاوت کیفیت درعرضه بنزین میان جایگاههای عرضه سوخت را به شدت تکذیب کرد و افزود: کیفیت سوخت عرضه شده در تمامی جایگاهها یکسان است و تمامی آنها استانداردهای لازم را دارند.
نظر شما