به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، طی آیینی در آستانه عید سعید فطر با حضور مسئولان راه آهن استان اصفهان و ذوب آهن اولین محموله ریل ملی تولید شده در این شرکت تحویل راه آهن جمهوری اسلامی شد تا رسماً ایران به جمع کشورهای تولید کننده ریل بپیوندد.
محموله، ۵۰۰ تن ریل U۳۳، مطابق با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در ذوب آهن اصفهان تولید شده و کاملاً منطبق بر استاندارد اروپایی است. همچنین شرکت فرانسوی بیرووریتاس به عنوان ناظر، ریل های تولید شده در ذوب آهن را با آزمون های مختلف بررسی و تایید کرده است.
منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: توسعه حمل و نقل ریلی، یکی از نیازهای اساسی کشور است و در این بین تامین ریل از اهمیت استراتژیک برخوردار است. در شرایط کنونی که با تحریم های ظالمانه طرف هستیم، تامین ریل در داخل کشور پشتیبانی بسیار موثری در جهت توسعه حمل و نقل ریلی محسوب میشود.
وی افزود: در امر تولید ریل کیفیت نقش بسیاری دارد و ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس در مورد کیفیت محصولات خود حساسیت ویژه داشته است، به همین دلیل هر محصولی این شرکت، تبدیل به برند شده و مشتریان اطمینان ویژهای به این محصولات دارند.
مدیرعامل ذوب آهن گفت: در تولید ریل نیز رضایت مشتری برای ما حائز اهمیت فراوان است و تولید ریل بر اساس جدید ترین استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ صورت گرفته و شرکت بیرووریتاس به عنوان ناظر خارجی این محصولات را تایید کرده است.
یزدی زاده با بیان اینکه تولید این ریل، چهار سال پیش بر اساس استاندارد های آن زمان بسیار ساده تر بود گفت: تولید ریل بر اساس جدیدترین استاندار اروپایی بسیار سخت و پیچیده بود اما تحمل این سختی ها به تولید این کالای مهم و خودکفایی کشور انجامید، خوشحالیم که امروز مشکلات تولید دیگر انواع ریل از جمله UIC۶۰ نیز برطرف شده و آمادگی لازم برای تولید انواع ریل وجود دارد.
مدیرعامل ذوب آهن افزود : این شرکت با امکان تولید ۴۰۰ هزارتن ریل در سال، قادر به تامین کامل نیاز راه آهن جمهوری اسلامی به ریل می باشد و مازاد آن نیز صادر خواهد شد.
اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن نیز، تولید ریل را یک اقدام مهم در راستای شکوفایی ذوب آهن و خودکفایی کشور توصیف کرد و گفت: در کارگاه تولید ریل ذوب آهن اصفهان که نورد ۶۵۰ نام دارد، امکان تولید تیر آهن های H۳۰و IPE۵۰۰ نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه این شرکت دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های کنترل کیفی است، گفت: ریل تولید شده در ذوب آهن آزمونهای UT، ادی کارنت، راستایی، تخت بودن و سایر پارامترهای استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ را گذرانده است و در واقع این محصول مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید شده است.
به گزارش ایمنا، گفتنی است طبق برنامه ششم توسعه، خطوط راه آهن ایران باید به ۲۵ هزار کیلومتر برسد و هر ۱۰ کیلومتر نیاز به ۵۰۰ تن ریل دارد.
نظر شما