جنگ هشت ساله، یک دانشگاه تمام عیار بود

فرمانده بسیج شهرداری اصفهان گفت: جنگ هشت ساله یک دانشگاه تمام عیار بود که انسان های بسیار والایی تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلیمانی امروز بعد از ظهر در اولین یادواره شهدای شهرداری اصفهان اظهار کرد: در باب ایثار و شهادت حکمت‌های بسیاری وجود دارد و همه افراد برای ادامه راه شهدا باید به حکمت‌های شهادت دست یابند.

وی با بیان اینکه پی بردن به معرفت و مقام شهدا دست نیافتی است، گفت: شهدای مدافع حرم نمونه بارز استمرار خط شهدا هستند که با فدا کردن جان خود نشان دادند راه شهدا هنوز ادامه دارد.

فرمانده بسیج شهرداری اصفهان با بیان اینکه جنگ هشت ساله یک دانشگاه تمام عیار بود که انسان‌های بسیار والایی در آن تربیت شدند و راه معرفت را پیدا کرده و به مقام بالایی دست‌یافته‌اند، ادامه داد: در این دانشگاه انسان‌های تربیت‌شده‌اند که از دورافتاده‌ترین مناطق کشور و شاید از محروم‌ترین افراد این سرزمین بوده‌اند، اما زمانی که در دانشگاه جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند توانستند به بهترین جایگاه الهی و تقوا دست پیدا کنند تا جایی که بسیاری از علما به این جایگاه غبطه می‌خورند و حتی حاضر هستند سال‌های عمر و عبادت خود را با شهادت عوض کنند.

وی با بیان اینکه تبعیت محض از ولی امر زمان از ویژگی بارز شهدا بود و آنچه را که امام خمینی (ره) می‌گفتند در رفتار شهدا مشخص بود و طبق خواستار ولی امر زمان رفتار می‌کردند، خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌ها عظیم شهدا صداقت آنان بود و بین گفتار و رفتارشان تناقضی وجود نداشت و این مهم باعث شده بود تا همه را جذب خود کنند.

سلیمانی افزود: بذر صداقت توسط امام خمینی (ره) در وجود شهدا کاشت شد و اکنون همین بذر در دستان مقام معظم رهبری است و باید این مهم در وجود همه افراد نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اولین یادواره شهدا شهرداری اصفهان با حضور شهردار، نایب رییس شورای اسلامی شهر و مدیران شهری از خانواده‌های شهد حسین خرازی، شهید احمد یاقسمت، شهید حسن یزدی، شهید رضا مانیان، شهید مرتضی تیموری، شهید رضا ابراهیمی، شهید سید محمود طباطبایی و شهید ابراهیم فزیدی تقدیر شد.

کد خبر 339030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.