به گزارش ایمنا، مهرداد لاهوتی با بیان اینکه با اجرایی شدن برجام عباس آخوندی با وجود هجمههای زیاد، نسبت به عقد قرارداد با ۳ کمپانی بزرگ بوئینگ، ایرباس و ATR اقدام کرد تا شرایط لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده هوایی کشور فراهم شود، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در مورد بالا بودن سن ناوگان هوایی و فرسوده بودن آنها بارها هشدار داده بود.
وی افزود: وزیر راه پس از امضای برجام به منظور ارتقای سطح خدمات هوایی به مسافران و بالا بردن ضریب ایمنی پروازها تلاشهای زیادی انجام داد و در این زمینه انتقادی بر عملکرد وی نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی و دلایل این اقدام از سوی نمایندگان مجلس، گفت: بررسی ابعاد حادثه و فعالیت شرکت هواپیمایی مربوطه نشان میدهد که چه کسی و تا چه اندازه در این مورد مقصر بوده و یا کوتاهی کرده است.
وی افزود شرکت هواپیمایی آسمان از جمله شرکتهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است و این صندوق زیر نظر وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی فعالیت میکند.
لاهوتی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد سقوط یکی از هواپیماهای مدل «ای تی آر» در ارتفاعات دنا بودیم که جزو هواپیماهای ایمن محصول مشترک فرانسه و ایتالیا محسوب میشود و هم اکنون نیز تعداد قابل توجهی از آنها در سراسر دنیا در ناوگان هوایی کشورهای مختلف جهان در حال پرواز هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیماهای «ای تی آر» یکی از ایمنترین هواپیماهای موجود دنیا در مسیرهای کوتاه برد هستند و کارنامه خوبی را در ایران و جهان دارند و نمیتوان نسبت به بی کیفیتی آن معترض شد.
وی با اشاره به تخصص و تبحر خلبان هواپیمای «ای تی آر» که در ارتفاعات دنا سقوط کرد، گفت: افزایش سن ناوگان هوایی کشور مساله مهمی است و در این بین این سوال مطرح است که مقصر بالا بودن سن ناوگان هواپیمایی و عمر بیش از ۲۵ سال برای برخی از این ناوگان آیا مربوط به وزیر راه و شهرسازی است؟
لاهوتی اظهار کرد: بالا بودن سن ناوگان هوایی و فرسوده بودن آن مسالهای است که بارها و بارها از سوی وزیر راه و شهرسازی نسبت به آن هشدار داده شده بود و باید نوسازی ناوگان هوایی ایران مورد توجه جدی قرار گیرد.
منبع: ایرنا
نظر شما